Tijd om de 3ds van mijn vriend in te pikken en een potje Hyrule Warriors Legends te spelen. Nu ga ik maar meteen even met de billen bloot, iets wat vele mensen choqueert maar ik heb dus nog nooit echt een Zelda game gespeeld. Ja ik ben opgegroeid met de NES en daar speelde ik Paperboy, Super Mario en nog wat spellen op. Deze maakte vrij snel plaats voor de Sega waar ik verknocht raakte aan Sonic The Hedgehog. Maar goed gelukkig ben je nooit te oud om te gamen en heb ik genoeg consoles ter beschikking om mijn Zelda inhaalslag te doen. Dus ik stapte erg vers in de Hyrule Warriors Legends game wat wellicht wel heel goed was.

Achtergrond
Hyrule Warriors Legends is een spin-off voor de 3ds die de wereld van The Legend of Zelda met de actie van Dynasty Warriors combineert. Wanneer ik mijn vriend de game hoor spelen komen er grommende geluiden uit zijn mond waarbij zijn ongenoegen niet onopgemerkt blijft. Het verhaal van Hyrule Warriors Legends is als de originele Hyrule Warriors met daarbij twee toegevoegde verhalen. Linkle’s verhaal en de Sage van de grote zee. Hoewel ik in het begin heel braaf het verhaal volg ben ik na een tijdje toch erg blij dat ik de cutscene’s kan skippen. Tsja met zo’n attitude leer ik nooit echt waar het om draait bij de Zelda games. Toch krijg ik tijdens het vechten een aardig idee van de verhaallijn en het maakt me niet minder strijdlustig.

Landrovertje
In het begin vind ik de gevechten nog erg leuk om te doen. Je kan switchen tussen karakters allen met een eigen unieke gave en een aantal items die ze helpen. Er zijn veel irritante slechteriken die je als poppetjes rond kan laten vliegen en dan nog wat grotere leiders die je een kopje kleiner maakt. Als beloning heb je dan dat stukje land veroverd. Zo begeef je je over het hele slachtveld en hier en daar komt er een wat grotere baas met uiteraard uiteindelijk een eindbaas die soms wat lastiger te verpletteren is met jouw kracht. Zoals gezegd is dit in het begin erg vermakelijk en zelfs lichtelijk verslavend. In het begin krijg je het een beetje door hoe het werkt en ben je blij als het je gelukt is. Maar na een slagveld of 5 a 6 weet je onderhand wel hoe het werkt en wordt het een beetje eentonig. Wat het een beetje spannend houd, is dat wanneer een van de helden die meevechten neergaat het game-over is en je de missie overnieuw moet starten. Dit houdt het ergens spannend maar ook wel een beetje zuur als je er bijna bent. Je moet dus soms ook goed nadenken wanneer je met welk personage je speelt en ook hoe je speelt. In het begin kun je flink hakken maar daarna begint je tactiek toch steeds een grotere rol te spelen.

De helden
Een van de leuke nieuwe toegevoegde helden waar je mee kunt spelen is Linkle. Precies ja de vrouwelijke variant van Link. Ik zie meteen hele leuke cosplay mogelijkheden. Daarnaast is er Skull Kid, Toon Link, King Daphnes en Tetra waar je mee kunt spelen. Ze hebben allemaal hun eigen unieke wapens waar ze mee kunnen spelen, die je ook kunt upgraden en speciale eigenschappen kan geven. Daarnaast heb je ook een Ocarina en een Hamer tot je beschikking. Wat ik een leuke element vind binnen de game is dat je de krachten van je helden kunt bundelen. Zo komt er een moment dat er een eindbaas is die iets te zwaar is om alleen te kunnen verslaan. Je moet er dan voor zorgen dat al jouw helden bij elkaar zijn en met zijn allen de vijand aanvallen. Ook vul je langzaam een krachtbalkje op die ervoor zorgt dat je een extra krachtige aanval kunt uitvoeren op je vijanden.

Sam’s
Conclusie:review_cijfer_7.3
Als een Zelda groentje vond ik de game leuk om te doen ondanks de herhalende factoren van de missies. Het behendig worden in je team bij elkaar te krijgen en zo snel mogelijk de vijand uit te schakelen houdt het voor mij spannend. Wat het minder maakt is dat er weinig variatie is in de opbouw van speelvelden. Ja soms kun je enkel op een manier bij een plek komen maar toch is de basis vrij gelijk. Voor mensen die bekend zijn met de Zelda reeks kunnen wellicht het gevoel hebben dezelfde game weer te spelen. Maar voor hen die nieuw zijn en wel van een groot slachtveld houden is het een leuke game om te spelen.

+ Rustige opbouw
+ Afwisselende helden
Eentonige gevechten