Tijdens zwarte vrijdag gebeurt er iets vreselijks. De “Dollar flu ” breekt uit. Via een dollar biljet raken miljoenen mensen besmet met als gevolg een epidemie. Als zelfs de overheid er niks meer aan kan doen worden de leden van The Division opgeroepen om als laatste hulp te vechten tegen de verspreiding van de Dollar flu.

Ontdek de wijken van de Verenigde Staten en volbreng alle missies. De missies zijn onderverdeeld in drie categorieën. Medisch, Technisch en Beveiliging. Deze drie categorieën moet je ook uitbreiden in het basiskamp. Door de missies te voltooien kan je upgrades uitvoeren die jou extra abilities en talenten geven. Je kan maximaal level 30 halen. Je kan zelf kiezen voor welke categorie je gaat, dit is erg handig want dan hoef je niet bij één bepaalde rol te blijven. De missies kan je zowel alleen als met meerdere spelers online spelen.

img_thedivision3

The Division speelt zich in de winter af. Er is een epidemie gaan dus de sfeer van de game is grauw, verlaten en verwoest. De graphics en de sfeer zien er zeer goed uit. Op de straten lopen arme burgers die soms bedelen om eten. Als je hen eten geeft krijg je er exp en een kleding stuk voor terug. In de game zitten overal rugtassen en kisten met items verstopt. Je wapens en uitrustingen heb drie verschillende eigenschappen. Ze dragen bij aan schade, gezondheid en vaardigheid. Jij maakt dus zelf de keuze of je een rugzak kiest die meer schade aan je wapen geeft of meer gezondheid voor je Division agent. Items zijn er in vijf verschillende kleuren. Wit staat voor versleten, groen betekend standaard, blauw is gespecialiseerd, paars staat voor superieur en tot slot geel dat voor high-end staat.

img_thedivision2

Naast prachtige graphics en outfits kent de stad verschillende slechteriken. De kaart is verdeeld in verschillende gebieden met verschillende tegenstanders. Er staat gelukkig bij welk level de tegenstanders hebben zodat je niet voor verassingen komt te staan tijdens een missie. The Division kent vier verschillende tegenstanders. Je krijgt eerst te maken met de Rioters. Een groep rebellen die de instorting van de stad benutten om delen van de stad te veroveren. Dan krijg je te maken met de Cleaners. Een groep gevaarlijke mannen met gaspakken en vlammenwerpers die New York willen ontsmetten door alles in brand te steken. De Rikers zijn een groep criminelen die uit de gevangenis zijn ontsnapt en proberen de macht terug te krijgen en op het hoogste level krijg je te maken met het Last Man Battalion team, zij werden achterwegen gelaten door hun werkgever tijdens de crisis, ze zijn nu boos en willen New York in hun eigen handen nemen.

img_thedivision1

review_cijfer_8.1Tom Clancy’s The Divison straalt een prachtige sfeer uit. Het verhaallijn van de game is meeslepend en je hebt echt het gevoel dat je steeds dichter bij de bestrijding van de Dollar Flu komt. Het is gezellig om online missies te doen met anderen want man wat heb ik hard gelachen om een Amerikaanse vrouw die zat te praten. The Division kent wel een paar fouten. Zo ben ik een keer door de straatgevallen en onder de map beland en stond ik een paar keer vast op plekken waar ik niet meer uit kon komen.

+ De prachtige sfeer die de game uitstraalt.
– De bugs die de game bevat.
Kopen als je: het gevoel hebt dat je de wereld kan redden als Division agent.