Eindelijk is het zo ver. Ik heb hier zo lang op moeten wachten en nu heb ik de game eindelijk in mijn handen. Pokémon en Tekken Tournament in één game gecombineerd. Welkom Pokkén Tournament.

Warm alvast je spieren op, zorg dat je eten en drinken bij de hand hebt want een heel nieuw avontuur staat klaar om te beginnen. Het avontuur speelt zich af in de Ferrum regio waar je zes verschillende plaatsten hebt. Je kunt er Local battle, Online battle, Singleplayer battle, Ferrum League, Practice en My town vinden.

img_pokken_nia

Assistent Nia zal je rondleiding door het spel. Tijdens gevechten geeft zij ook handige tips om je te helpen winnen. Bij het begin van de game adviseert zij om te beginnen bij Practice. Lijkt mij ook vrij logisch. Hier verteld ze over schillende aanvallen en aanval combinaties. Zo zijn er Normale aanvallen, Grab aanvallen en Counter aanvallen. Deze drie werken als een soort steen, papier, schaar effect. Normaal wint van Grab, Grab wint van Counter en Counter wint van Normaal.

img_pokken_shadowmewtwo

Tijdens het gevecht zijn er twee verschillende fases. Field fase is 3D veld waar je vrij kunt rondlopen tijden het gevecht. In Duel fase heb je een 2D beeld, dit doet mij meer aan Tekken denken. Tijdens deze fase deel je ook meer schade uit dan in de Field fase. Door klappen raak uit te delen krijg je Synergie. Als je Synergie Burst meter vol is kan je Pokémon zijn mega evolutie doen en wordt hij voor even sterker in de game.

img_pokken_characters

Pokkén Tournament bevat 16 Pokémon die je kan spelen. De Pokemon hebben ieder een eigen gevechtsstijl. Je hebt Power, Speed, Technical en Standaard. In het begin van de game zijn er maar 14 echt beschikbaar. Mewto en Shadow Mewtwo kan je vrijspelen in de Ferrum League. Naast je basis Pokémon zijn er ook Support Pokémon. Deze kan je tijdens je gevecht oproepen voor een kleine bonus.

img_pokken_supportpokemon

De Pokémon zien er allemaal schitterend uit. Je kan echt de haren van hun vacht zien zitten. In de gevechtsarena’s kan je op de achtergrond ook de details goed zien. Ik heb al meerdere Pokémon uitgeprobeerd en ze besturen allemaal prima. Ik heb zelf al leuke combinaties van aanvallen achter elkaar gevonden.

img_pokken_trainer

Jouw trainer heeft heel veel aanpassingsmogelijkheid er zijn ontzettend veel kapsels en outfits. Als je verder in de Ferrum League komt speel je steeds meer dingen vrij voor jouw trainer. Je kan elk voorwerp ook nog eens in 12 verschillende kleuren krijgen. Je kan dus je eigen invloed aan de game geven.

img_pokken_braixen

review_cijfer_8.2De game draait vooral om vechten. Het is leuk dat je dingen vrij kan spelen zodat je echt de game blijft spelen. Pokémon waar je veel meespeelt levelen dit is leuk zodat ze steeds sterker worden en jij punten aan attack, defence, synergie of strategie kan geven. Ik dacht dat het online echt verschrikkelijk zou zijn met spelers die je hard afmaken maar dat valt best mee. Ik heb zelf al wat online gewonnen!

+ De costumization van je trainer
– Als je de league hebt uitgespeeld is er geen motivatie meer.
Kopen als je: een Pokémon verslaafde bent je en deze game nog niet in je bezit hebt.