The Binding of Isaac Rebirth is een rogue-like, schietspel waarin de levels random gegenereerd worden. Daarnaast is het ook één van de twee exclusieve titels voor de New Nintendo 3DS. The Binding of Isaac Rebirth volgt het verhaal van Isaac. Samen ontdek je de enge ruimtes in de kelder.Ben jij nieuwsgierig naar deze game? Lees dan vooral verder.

img_the_binding_of_isaac_rebirth_2

Dit spel begint wanneer Isaac en zijn moeder samen in de woonkamer zitten. Isaac’s moeder hoort een stem van boven die haar verteld dat haar zoon corrupt is en dat ze hem moet beschermen. Isaac’s moeder ontneemt Isaac zo goed als alles wat hij heeft en sluit hem op in een kamer. Vervolgens gaat ze zelf weer op de bank zitten. Uiteindelijk zegt de stem tegen Isaac’s moeder dat zij haar zoon moet opofferen. Wanneer Isaac zijn moeder aan hoort komen, vlucht hij snel de kelder in. Hier begint dan ook jouw avontuur.

img_the_binding_of_isaac_rebirth_3

De controls in The Binding of Isaac Rebirth zijn redelijk simpel. Met X schiet je naar boven, met A schiet je naar rechts, met B schiet je naar onder en met Y schiet je naar links. Daarnaast moet je ook rondrennen, vijanden neerschieten en zorgen dat je zelf niet wordt geraakt. Elk level is een unieke dungeon. In elke kamer zit weer een nieuw monster of een nieuwe item die jou kan helpen in de ‘boss battle’ die je tijdens elk level tegen zal komen. Echter, als je dood gaat dan moet je weer opnieuw beginnen. Daarnaast kan je ook personages vrijspelen die ieder weer iets unieks toevoegen.

img_the_binding_of_isaac_rebirth_4

Deze game heeft een schattige pixel-stijl, maar is zeker geen schattige game. Isaac komt alleen maar enge dingen tegen in de kelder. Van vliegende hoofden, tot lichamen die zonder hoofd verder wandelen, tot gruwelijke monsters. Al moet ik toegeven dat ik The Binding of Isaac Rebirth misschien nog enger had gevonden als het niet in deze schattige, pixel-stijl was gemaakt.

img_the_binding_of_isaac_rebirth_5

Maike’s Oordeel:
The Binding of Isaac Rebirth is een uitdagende game. De levels zijn absoluut niet review_cijfer_7.5makkelijk om te halen en hierdoor kan het voorkomen dat je vaak opnieuw moet beginnen. Echter elk level ziet er net weer anders uit. Er zijn andere items, monsters en eindbazen. Hierdoor blijft de game interessant en heeft het nog een verrassingselement, Daarnaast moet ik toegeven dat de game ook zeer verslavend is. Als je eenmaal begint met spelen, dan wil je ook je best doen om alles te halen. The Binding of Isaac Rebirth is een actieve game waarin je constant in beweging bent en aan het reageren bent op je omgeving. Je zal je zeker nooit vervelen. Het is een ontzettend leuk spel om te spelen.

+ Random gegenereerde levels.
+ Pixel Stijl.
+ Goede controls.