De Australian Open, Wimbledon en Roland Garros zijn niks vergeleken Mario Tennis Ultra Smash. Laat je tegenstander alle hoeken van het veld zien en de overwinning is binnen handbereik! Speel solo of dubbel voor nog meer uitdaging en plezier.

Mario Tennis Ultra Smash bevat vier verschillende speelmodi, 16 verschillende karakters en negen verschillende banen. Kortom genoeg content om vrij te spelen. De speelmodi bestaan uit: Mega Battle, Klassiek Tennis, Knockout Challenge en Mega Ball Rally. Naast deze modi kan je ook online de strijd aan gaan voor nog meer succes.

img_mariotennis1

In Mega Battle speel je tegen de computer of tegen een vriend/vriendin. Op de tennisbaan kan je speciale aanvallen doen. Deze worden op de grond weergegeven met de toetscombinatie van de gamepad. Tijdens de wedstrijd gooien Toads meerdere paddenstoelen het veld op. Zodra je tegen een van deze paddenstoelen aanloopt groeit je personage en wordt deze een reus. Het kan hierdoor aardig uit de hand lopen.

img_mariotennis4

De Knockout Challenge bestaat uit meerdere wedstrijden tegen verschillende tegenstanders. Het is een singleplayer modus dus zal je het dit keer alleen tegen de computer op moeten nemen. In de Knockout challenge kan het er hard aan toe gaan. De eerste tegenstanders zijn nog makkelijk te verslaan maar hoe verder je komt, hoe sterker je tegenstanders worden. Een echte afvalrace!

img_mariotennis3

Als je niet gebrand bent om te scoren maar graag zo lang mogelijk de bal in het spel wilt houden dan is Mega Ball Rally misschien wel iets voor jou. Hier speel je tegen de computer en probeer je de bal zo lang mogelijk in het spel te houden. Speel dus heel makkelijk zodat je langer door kan gaan.

Tot slot hebben we de Klassieke Tennis. Hier speel je rustig zonder enige poespas. Deze modus is voor het “simpele” tennis spel. Als je even weg wilt van al die extra snufjes is Klassiek zeker aan te raden.

img_mariotennis2

Tennisbanen zijn er in verschillende maten. Zo heb je de standaard hardcourt, gravel en grasbaan. Wil je andere banen dan zou je deze eerst vrij moeten spelen. Andere banen zijn: tapijt, paddenstoelstippen, zand, en ijs. Het is ook mogelijk om ze te kopen. Na elke wedstrijd krijg je coins en van die coins kan je bijvoorbeeld nieuwe banen kopen. Personages hebben verschillende specialiteiten. Mario, Luigi en Daisy zijn allround spelers, Yoshi en Toad spelen op snelheid, Rosalina, Bowser, Wario en Donkey Kong gebruiken juist weer veel kracht. Kies wat bij jouw speelstijl het beste past.

Conclusie:
De graphics en de gameplay van Mario Tennis Ultra Smash zijn zeer goed. Dit is een Mario spel waar Mario niet in de hoofdrol staat. Speel alleen of met vrienden dat maakt voor het plezier helemaal niets uit. De diversiteit van tennisbanen en karakters zijn groot en dat is leuk om te zien. We kennen allemaal wel tennisspellen voor de Wii of Wii U. Bij deze game hoef je geen tennisarm te krijgen omdat je niet actief met de controller hoeft te slaan. Aan de ene kant vind ik dat best jammer want dat is juist het idee van de Wii dat je beweegt, maar aan de andere kant snap ik dat je verschillende toetscombinatie in moet drukken voor speciale aanvallen en als je controller dan door de lucht vliegt gaat dat best lastig worden.

+ Mooie graphicsreview_cijfer_8.4
+ Diversiteit in karakters en banen
– Het hele spel draait om tennis en om daar 50 euro aan uit te geven is het best een hoop geld.