Decennia lang ploeteren we door de moeilijkste Mario-levels. En nu kunnen we eindelijk onze eigen levels maken in Super Mario Maker. Reden genoeg voor enkele Female-Gamers-redacteurs om de uitdaging aan te gaan en elkaars levels te spelen. In dit tweede deel maken Celine, Sandra en Laura het elkaar al aardig wat moeilijker.

Celine’s level: AE96-0000-006B-2780

IMG_SuperMarioMaaksters_CelineWeek3

Celine: Waar zal ik eens beginnen. Ik wilde een moeilijk level maken, nog moeilijker dan de vorige keer. Naar mijn mening is dat zeker gelukt. Tijdens het maken was mijn level was het zo pittig dat ik hem zelf niet eens meer kon halen. Toen wist ik dat ik iets moest veranderen. Van de 30 pogingen had ik het misschien twee keer gehaald. Mijn frustraties waren groot waardoor ik nog één laatste aanpassing deed zodat ik hem meteen kon halen.

Laura: Oef, dit level begon redelijk ellendig, omdat ik altijd doodnerveus word van dit muziekje (het ‘de eindbaas komt eraan’-geluid). Uiteindelijk bleek dat muziekje perfect te passen, want dit was een pittig level. Heel knap hoe Celine sommige items precies net ongemakkelijk ver of juist ongemakkelijk dichtbij anderen heeft geplaatst (vooral die vuurspugende planten in combinatie met die kogelschieters waren dodelijk!). Ik was oprecht opgelucht toen ik het einde haalde.

Sandra: Deze keer heeft Celine zich weer overtroffen, want het level is nóg moeilijker als de vorige keer. De vallende stenen bezorgden mij eerst veel problemen, en toen ik eenmaal door had hoe ik daar langs kon komen was mijn GamePad leeg door de vele pogingen. Met een opnieuw opgeladen GamePad heb ik weer pogingen gewaagd en kwam ik bij de vuurspugende planten waar ik écht niet langs kwam. Uiteindelijk na veel pogingen was ik de wanhoop nabij toen het me plots toch ineens lukte. Ik hoop dat Celine voor de volgende keer de moeilijkheid niet nog een keer zo snel ophoogt!

 

Laura’s level: E6ED-0000-009C-FCFD

IMG_SuperMarioMaaksters_LauraWeek2

Laura: Haha, dit keer dacht ik: ik speel eerst de levels van de andere dames en ga -afhankelijk van hoe moeilijk die van hun waren- zelf ook lekker duivels aan de slag. Gelukkig hadden de andere dames ook wel zin om het wat moeilijker te maken, dus deed ik dat ook. Mijn level is wel heel makkelijk te cheaten, maar ik hoop dat een van mijn lieftallige collega’s dat niet zo handig aanpakt en mijn level the hard way speelt!

Celine: Laura wil mij gewoon dood hebben! Het eerste deel ging mij goed af. Daarna moest ik blokje voor blokje springen en vlogen er ook nog wolken met mannetjes rond die stekel schildpadden gooiden. Al snel kwam ik er achter dat je het level kan halen als je twee keer op die mannetjes springt en met hun wolkjes naar de eind vlag vliegt.

Sandra: In het begin van Laura’s level was de eerste Lakitu al een probleem. Het gooien met stekelige schilden was echt een probleem maar gelukkig had ik snel door dat ik zijn wolkje af kon pakken. Helaas verdween dat wolkje halverwege het level, waar een heel leger aan Lakitu’s mij op zaten te wachten. Deze strategie heb ik eindeloos geprobeerd en gelukkig bedacht ik me na een tijdje dat ik vanaf mijn eerste wolkje gemakkelijk een tweede kon stelen halverwege het level. Op die manier was de finish gemakkelijker te bereiken.

 

Sandra’s level: 6B84 0000 0098 E361

IMG_SuperMarioMaaksters_SandraWeek2

Sandra: Ik vind het toch erg moeilijk om mijn level van hetzelfde moeilijkheidsniveau als Laura en Celine te maken. Deze week heb ik daar bewust erg mijn best op gedaan. Mijn strategie was nu om veel obstakels in de weg te plaatsen waardoor je niet al te snel mijn level door kan rennen. Wanneer je vertraagt bent zullen de vijanden hopelijk de rest doen. Vandaar dat er op diverse moeilijke plekken vijanden geplaatst zijn, in de hoop dat iemand daar per ongeluk door geraakt worden.

Laura: Gelukkig was Sandra’s level iets makkelijker dan dat van Celine, maar ook zij heeft naar aanleiding van vorige week duidelijk een moeilijker level weten neer te zetten. Het begin is tricky met de springveer gebruikende stekenbeestjes, maar later ging het mij wel goed af omdat ik het wolkje van Lakitu wist af te pakken waardoor ik zo het level doorzweefde. Totdat het wolkje als sneeuw voor de zon verdween, en ik weer op mijn eigen loodgietervoetjes was aangewezen. Ik vond het erg leuk dat er aan het einde nog een muursprong nodig was en dat heeft me zelfs geinspireerd om mijn eigen level te maken zoals ik het heb gemaakt…

Celine: In het begin moest ik goed opletten waar alle monsters vandaan kwamen. Ik maakte allemaal knullige fouten. Net als in Laura haar level vond ik ook bij Sandra de vliegende wolkjes die mij weer heel veel ellende hebben bespaard. Deze vijand is erg sterk en vervelend maar als jij zijn wolk afpakt kan je zo door het level heen vliegen. Eigenlijk een soort cheat.

Over twee weken zijn we terug met alweer de derde uitdaging in Super Mario Maker. Speel onze levels zelf ook, en deel jouw levels onder dit artikel! Hoe moeilijker, hoe beter.

About JennyD

Jenny schrijft graag over games, films en tech. Als ze niet te laat is met op play drukken als haar katten debiel doen, dan is ze in de bioscoop te vinden, cocktails aan het drinken of aan het genieten van een hiphopfeestje.

View all posts by JennyD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.