Rakoo is tot op de dag van vandaag mijn meest geliefde huisdier. Zijn naam verklapt het al een beetje, Rakoo is een Racoon oftewel een super schattige wasbeer. In Rakoo & Friends moet je deze lieve wasbeer door zo veel mogelijk levels leiden opzoek naar zijn wasbeer vriendinnetje.

img_rakooenfriends1

De grote zoektocht begint in de bossen. Hier moet je Rakoo door verschillende levels leiden. In de levels zitten bloemen verwerkt, met deze bloemen kan je leuke uitrustingen voor Rakoo kopen. Naast de bloemen telt ieder level drie gouden munten en een aantal power-ups. Power-ups zijn er in verschillende soorten en maten, zo is er een magneet die alle bloemen in de buurt aantrekt, een chilipeper waarmee je heel erg snel door het level heen rent, een beer die alle hindernissen omver beukt en een regenboog met muzieknoten. Deze power-up vind ik echt cool want Rakoo zijn gezicht is heel schattig en hij begint te huppelen door het level en stoot muziek kringen af waarmee hij obstakels raakt.

img_rakooenfriends5

Ieder level heeft zijn eigen uitdaging. Wilde dieren rennen door de map heen, wegversperringen liggen op de loer en eindbazen staan op jou te wachten om er voor te zorgen dat je niet bij je geliefde kan komen. Je mag per level drie keer geraakt worden, daarna is het einde oefening en mag je weer van voor af aan beginnen. Wil je wat extra hulp dan kan je voordat je begint een leven opofferen om hulp te krijgen van kleine diertjes met superkrachten. Kies jij voor leven of voor een extra hulp middel? De diertjes kunnen bijvoorbeeld af worden geschoten om het obstakel voor je te raken, of een kring om je heen te verwoesten.

img_rakooenfriends6

Conclusie:
Om eerlijk te zijn had ik nog nooit van Rakoo & friends gehoord. Rakoo vind ik een super leuke hoofdpersoon voor deze game. In het begin vond ik de levels heel erg makkelijk maar naar mate je verder komt worden de levels steeds moeilijker. De toevoeging van de verschillende hoofddeksels vind ik zeer goed gedaan, zo wil je echt ieder level weer de bloemen pakken en je leven meerdere malen riskeren.

+ Leuk hoofdpersonage review_cijfer_7.8
– Helemaal geen online mogelijkheden

Kopen als je: hart smelt bij deze foto van Rakoo.