Afgelopen tijd ben ik aan het puzzelen geslagen. Ik vind het namelijk ontzettend leuk om puzzels uit te vogelen. Al moet ik toegeven dat ik er niet zo goed in ben. Dit keer heb ik geprobeerd de puzzels op te lossen van het Nintendo Wii U spel The Bridge en dit was niet altijd even makkelijk.

img_the_bridge_1

The Bridge is een zwart-wit, 2D puzzel spel waarin jij de hele wereld op zijn kop zet om de puzzel op te lossen. Met de gamepad draai je het platform namelijk rond en daarnaast moet je ook nog rekening houden met gebieden waarin de zwaartekracht net iets anders werkt. Jouw enige wapen in het oplossen van deze puzzels is logica. Blijf het beeld draaien en de verschillende elementen bewegen totdat je het mannetje bij de de deur kan krijgen. Heb je eenmaal de puzzel opgelost dan ren je door naar de volgende puzzel. Dit gebeurd helaas zonder achtergrond verhaal.

img_the_bridge_2

Zoals al eerder is genoemd, dit spel is in zwart-wit. Daarnaast is het ook geïnspireerd door de kunst van Escher. Deze inspiratiebron is goed te herkennen in de ontwerpen van het spel. Hierdoor heeft het spel namelijk een uniek uiterlijk. Helaas kan dit ervoor zorgen dat het niet iedereen aanspreekt.

img_the_bridge_3

Mai’s oordeel:

Ondanks dat de puzzels leuk in elkaar zijn gezet ben ik geen fan van dezereview_cijfer_6.0 game. De eerste reden ligt hem in het ontwerp van de game. De zwart-witte Escher stijl van de game spreekt mij niet aan. Naar mijn mening zou dit spel er in kleur dynamischer uitzien en aangezien dit spel draait om verschillende perspectieven is een dynamischer uiterlijk zeer belangrijk. Echter hier draait het om persoonlijke smaak en dit is niet de voornaamste reden dat dit niet een spel is voor mij. Wat ik voornamelijk miste in deze game is een verhaallijn. Het zou leuk zijn geweest als de puzzels aan elkaar waren verbonden door middel van een verhaal. Hierdoor hou je de speler langer geïnteresseerd in de puzzels aangezien de puzzels opeens een functie hebben en samen iets nieuws creëeren. Echter omdat er geen verhaal zit in dit spel heb ik minder motivatie om door te spelen en de puzzels af te ronden.

+ De puzzels zijn interessant.
– Helaas is er geen verhaallijn.

Kortom dit spel is helaas niet voor mij. Echter als je van een puzzel game houdt in de stijl van de kunst van Escher dan is dit voor jouw. The Bridge is nu voor € 9,99 te vinden in de Nintendo eShop.