You’re gonna love this, baby. Oke dat is een quote uit Sin City maar toch ik weet het zeker, je gaat deze game leuk vinden. Althans wanneer je wel houdt van een spannende actie verhaallijn.

img_blues_and_bullets_03

Bij A Crowd of Monsters, de developers van deze game, weten ze hoe een verhalende game moet zijn. Interessant beeld om naar te kijken vanuit de juiste hoeken. Pakkende dialogen die niet al te lang zijn en keuzemogelijkheden. Dit zijn slechts een aantal onderdelen van de game die mij enorm goed zijn bevallen. De hoofdrolspeler Eliot Ness, de voormalige leider van de legendarische Untouchables, wist bij mij sympathie te wekken. Kwam dit omdat hij aardig voor zijn klanten was of door de taart die hij maakt, ik heb nog steeds geen idee.

img_blues_and_bullets_04

In Blues and Bullets speel je dus als Eliot Ness en word je tegen wil en dank meegesleept in de corrupte put van de stad. Je moet het op gaan nemen tegen o.a. Santa Esperanza in een mysterieus avontuur. Het leuke aan deze game is dat je verschillende keuzes krijgt om het zo jouw verhaal te maken. Een aantal karakters in de game gaan het niet eens zijn met jouw keuze en dit betekend een potje schieten. Terwijl de kogels om je oren vliegen moet je rustig blijven en schiet je ze een voor een met een welgeplaatste kogel in de schedel neer.

img_blues_and_bullets_02

De stijl van deze game lijkt echt enorm veel op de heerlijke Tarantino film Sin City. Flink zwart wit contrast met rode accenten erin. Het voelt alsof ik gewoon lekker mag genieten van een actiefilm terwijl ik zo nu en dan ook even aan het werk gezet wordt. Niet alleen door wijze van schietrage meneertjes maar ook door aanwijzingen te verzamelen en zo het mysterie te ontrafelen.

img_blues_and_bullets_01

Terwijl je karakter Eliot Ness rustig rond loopt in de stad kan je soms het gevoel bekruipen dat je sneller wilt gaan. Heel herkenbaar voor mij, iets met haastig zijn zo nu en dan. Maar dit is gewoon niet nodig, ga lekker zitten in je comfortabele huispak en geniet van dit verhaal. Praat met de interessante mensen om je heen en ontdek een spannende wereld.

img_blues_and_bullets_05

Sam’s conclusiereview_cijfer_8.8
Blues and Bullets, de titel alleen al sprak me aan en toen ik de eerste beelden zag wilde ik meteen gaan spelen. De game heeft een bijzondere stijl gevonden en deze op de juiste manier gebruikt. Je wordt echt middenin dit verhaal gezogen en het laat je niet meer los.

+ Unieke bijzondere stijl die goed is uitgewerkt.
– Je kan niet even rennen.

Kopen als je: een heerlijk actie avontuur wilt beleven.