Veel kleur, rare wezens, blinde paniek, ruimteschepen en weinig bewegingsruimte. Dat is ongeveer We Are Doomed in de notendop.

We Are Doomed is een twin-stick shooter. Jup, weer een PCgame die je het beste kunt spelen met een Xbox 360 of One controller. Dat is leuk en aardig, maar als je die niet hebt is de game een behoorlijk stuk lastiger. Enfin, gelukkig ben ik in het bezit van een controller en dus ging ik aan de slag.

img_WeAreDoomed3

Hippe kleurtjes, hippe geluidjes en hippe muziekjes, in een wereld van totale chaos. Ik weet niet of het door mijn autisme komt, of omdat ik gewoon de chaos niet zo goed trek, maar ik word altijd doodzenuwachtig van dit soort games. Hordes vijanden spawnen om je heen en het is aan jou de taak om ze met je beam kapot te schieten, terwijl je om ze heen moet blijven manoeuvreren, want stil staan doen ze absoluut niet.

img_WeAreDoomed2

Daarnaast verzamel je trinkets in de vorm van cubes en diamanten. Deze vullen je superbeam meter. Zodra deze vol is activeer je hem met RT of RB. Na activatie krijg je ook een tijdelijk schild om je beestje, schip, wat is het eigenlijk? Alles wat je met de superbeam neer knalt telt voor dubbele punten. Je doel is dus om zoveel mogelijk trinkets te verzamelen en die superbeam meter vol te blijven houden, zodat je hem constant kunt gebruiken. Dit is zeker makkelijker gezegd dan gedaan.

Je kunt de game op twee manieren spelen; Waves of Endless. In Waves krijg je dertig waves met vijanden over je heen, met om elke tien waves een checkpoint. Deze waves worden elke keer steeds lastiger. Endless is meer voor de gevorderde twin-stick speler. Eindeloze vijanden zullen op je af komen en jij moet je staande (eigenlijk vliegende) houden en een zo goed mogelijke score neerzetten.

img_WeAreDoomed1

Heathers Oordeel:review_cijfer_6.7

We Are Doomed is voor mij persoonlijk geen fijne game om te spelen. Er gebeurt enorm veel in je scherm, je moet op veel dingen letten en multitasken. De kleuren en dingetjes vliegen je om de oren en deze overload aan informatie zorgt bij mij vooral voor veel paniek en teveel prikkels. Mensen die wel van dit genre houden zullen het een leuke uitdaging vinden, maar zodra je de game goed onder de knie krijgt, is voor die mensen vooral Endless leuk om te doen.

+ Veel kleur, uitdagend.
– Misschien te weinig waves voor de expert, de muziek is soms wat irritant, besturing gaat het beste via een controller.

Kopen als: Je van multitasken en veel prikkels houdt.