Soms heb je van die games die je uren kan blijven spelen. Interloper is zo’n game!

Ik heb me de afgelopen dagen regelmatig betrapt op het even een potje Interloper spelen. Al zijn deze potjes niet altijd even ontspannend geweest moet ik eerlijk toegeven.

Het principe is in eerste instantie vrij simpel. In het veld heb je twee spelers, je kan ofwel tegen de PC of een ander persoon spelen. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk ruimte inneemt op het veld en dit ook verdedigd. Een beetje strategisch vermogen is hierbij wel belangrijk en vergeet vooral niet even de campaign te doen zodat je weet wat je “wapens” en verdedigingsmechanismes zijn.

img_interloper_03

De campaign is de manier om expert te worden in het strategisch denken binnen Interloper. Stap voor stap maak je kennis met nieuwe strategieën en een soort van drones, wat je wapens of verdedigingsmechanismes zijn. Er zijn best veel soorten technieken die je kan gebruiken en die je ook gemakkelijk kan vergeten zodra het een beetje lastig wordt.

Je hoofdkarakter is een Sentinel met een eigen kleur: dit kan roze, blauw of oranje zijn. Terwijl je Sentinel rond zwemt kleurt het veld in de kleur van je karakter. Dan is het de taak om een aantal mechanismes te claimen. Je hebt zo uiteraard een power source die je moet claimen en dan heb je een assembler die je moet claimen die de drones produceert. Vervolgens heb je een bouwmechanisme waardoor je de drones kan omtoveren tot krachtige wapens zoals een sluipschutter of een verwoestende drone. Op sommige velden heb je ook verdedigingsmechanisme die je kan claimen ter bescherming.

img_interloper_02

Hoe meer assemblers je hebt geclaimd en hebt gekoppeld aan de power sources hoe meer drones je kan maken. Om je vijand dus te saboteren kan je dus zijn verbinding tussen zijn assembler en power source verbreken. Wanneer je dit doet zorg ervoor dat je een aantal drones met je meeneemt en wat verdedigings drones zodat je die connectie kan overnemen en verdedigen.

Er zijn verschillende velden waar je jouw vaardigheden en expertise kan testen. Het leukste vind ik de velden waar een soms irritante eenrichtingsverkeer is ingebouwd. Hoe leuk ik die velden ook vind zijn deze ook de oorzaak voor mijn soms heftige vloekuitbarstingen. Meestal komt dit omdat ik te ongeduldig wordt en dan mijn verdedigingsdronetjes meeneem. Dan heb ik een nieuwe mechanisme veroverd keer ik mijn kont en staat de Sentinel van de tegenstander alweer klaar om het zojuist veroverde gebied weer in te nemen, verdulleme!

img_interloper_01

Ik kijk er ook erg naar uit hoe de online multiplayer zal zijn. Je kunt in de singleplayer flink wat aanpassingen doen zodat de moeilijkheidsgraad omhoog wordt geschroefd. Maar ik ben ook heel erg benieuwd naar hoe andere spelers mijn potjes Interloper tot een hel kunnen maken. Tot die tijd oefen ik lekker met de singleplayer en schroef de voordelen van de pc steeds meer op zodat het langzaam maar zeker moeilijker wordt.

Sam’s oordeel:
Interloper is een ontzettend fijne RTS game met in principe korte potjes. Geduld en strategisch inzicht is echt belangrijk bij deze game wat soms nog best uitdagend is. Je hebt veel strategischereview_cijfer_8.5mogelijkheden om te spelen en ook binnen de singleplayer is er veel aan te passen. Het is echt een game om uren mee bezig te kunnen zijn.

+ Korte potjes met veel strategische mogelijkheden om in je voordeel te gebruiken.

– Er mogen wel wat meer mappen bijkomen.

Kopen als: je graag RTS games speelt alleen niet altijd veel tijd hebt om te gamen.