Het is geen feest als Bowser niet is geweest. Deze knorrepot is samen met andere favoriete Mario personages te vinden in de nieuwe Mario Party voor de Nintendo Wii U. Dus nodig je vrienden uit, zet wat te snaaien neer en schenk wat te drinken in, het belooft een gezellige, vriendschap vernietigende strijd te worden!

img_mario_party_10_speelbord
Mario Party 10 is eigenlijk hetzelfde principe als voorgaande Mario Party titels. Je hebt een speelbord, mini-games, strijd, plezier en je favoriete Mario personage. Goed om te zien dat alle drie de (Mario) prinsessen deelnemen. Peach is altijd wel te porren voor een leuk bordspel, Daisy doet ook gezellig mee en Rosalina is er dus deze keer ook bij. Leuk om te weten is dat je de girly Toadette ook nog aan kan schaffen in de game, even sparen dus met je Mario Points.

Nieuw is ook dat je met je Amiibo kan spelen. Omdat ik deze niet in mijn bezit heb kan ik hier weinig over vertellen. Ongetwijfeld is het een leuke nieuwe toevoeging aan Mario Party 10 en is dit ook zeker de vernieuwende factor van de game, ondanks nieuwe speelborden een aantal nieuwe personages die Mario Party 10 bevat. Ook bevat de Amiibo speeloptie meerdere speelborden wat nog meer speelplezier bevat.

img_mario_party_10_1

Elk speelbord heeft een eigen sfeer, lekker gekleurd, of juist erg donker en brengt verschillende mogelijkheden met zich mee. Bij het gooien van de (virtuele) dobbelsteen is de spanning te voelen omdat je geen idee hebt waar je op gaat belanden, groen is het veiligste plekje, dan gebeurd er niets. Je kan ook op ‘Lucky’ of juist ‘Unlucky’ plaatsen terecht komen. Laat je dus maar verrassen en probeer zoveel mogelijk sterren te pakken.

Uiteindelijk krijg je de nodige mini-games voor je kiezen. Zo speel je ieder voor zich, in teams of drie tegen 1. De mini-games zijn divers, of ze nu allemaal compleet nieuw zijn of ergens iets weg hebben uit eerdere Mario Party’s durf ik niet te zeggen. Het maakt ook eigenlijk niet uit, je wilt winnen!! Je kan natuurlijk voor je game-gezelschap langs komt alvast aan de slag door te oefenen met de mini-games. Deze zijn dus ook los gewoon weer speelbaar. Misschien niet he-le-maal eerlijk, maar bij welk bordspel dan ook, ik wil gewoon winnen!

img_mario_party_10_speelbord2

review_cijfer_7.4Patricia’s Conclusie: Het blijft hetzelfde principe, die Mario Party games. Speelbord, spelers, virtuele dobbelsteen en je kan aan de slag. Het blijft wel leuk om te spelen omdat je weer nieuwe uitdagingen vindt en je bezig blijft alle hoeken en gaten van een speelbord te ontdekken. Het ziet er weer leuk uit en brengt gewoon veel lol met zich mee, tenzij je gaat samenspannen… Dan heeft er maar een persoon iets minder lol. Over de toevoeging van de Amiibo kan ik weinig vertellen behalve dat dit dus het vernieuwende deel is van Mario Party 10 en nog een stuk meer speelplezier te bieden heeft.

+ nieuwe speelborden en de toevoeging van Amiibo geeft het wat langer plezier.

– Als je geen Amiibo in je bezit hebt mis je een beetje van de extra speelopties.

Kopen als je: de andere Mario Party games hebt gespeeld en toe bent aan nieuwe speelborden. Of een reden zoekt om de Amiibo serie aan te schaffen!