In Adventure Bar Story zijn je zus en jij de eigenaar van een restaurant. Gustav is de eigenaar van een succesvoller restaurant. Toch wil hij jouw restaurant kopen, omdat jij een betere locatie hebt. In deze 3DS-game ga je de uitdaging aan om je eigen tentje draaiende te houden zodat Gustav het niet overneemt.

De game speelt zich af in Casselburg. Hier staat de bar van jou, Siela, en je zus, Kamerina. Verder staat er in Casselburg een winkel, namelijk die van Fred. Hij verkoopt ingrediënten, recepten en kookgerei. Fred gaat met jou mee op avontuur, want om de bar te behouden moet jij gerechten maken en de ingrediënten moet je zelf verdienen. In bossen en grotten liggen grondstoffen die je kan gebruiken voor het koken. Tijdens het verzamelen hiervan kom je regelmatig monsters tegen die je uiteraard uit de weg moet ruimen om bij je middelen te komen.

Na het verzamelen van de ingrediënten kan het koken beginnen! Er zijn twee mogelijkheden: een origineel recept of zelf een gerecht verzinnen. Als je zelf wat gaat bedenken, wees dan voorzichtig want alle ingrediënten die je probeert raak je kwijt. Voor een appeltaart heb je taartdeeg, appels, eieren en een oven nodig. Om het deeg te maken, moet je weer bloem en boter hebben, en voor het bloem heb je granen nodig. Zo maak je steeds grotere gerechten.

De gemaakte gerechten kan je aan Kamerina geven. Zij zet ze in de winkel en verkoopt jouw gemaakte eten. Dan zet ze de winkel open, word je eten verkocht en ben je weer een dag verder. De volgende dag liggen er weer nieuwe ingrediënten in het bos en kan je weer opnieuw beginnen met koken. Er zijn wel 400 recepten te ontdekken.

Door je eigen eten op te eten krijg je exp. Het maakt dus niet uit hoeveel gevechten je wint. Ook heb je gerechten nodig om te verkopen. Je moet dus flink aan de bak in deze game. Verlies je een gevecht dan is het game over. Je begint het verhaal dan helemaal opnieuw, terug bij af. Het is handig om je spel regelmatig te saven.

Celine’s oordeel: review_cijfer_7.1
Adventure Bar Story is een chef/restaurant manager en een monster-slaying avontuur. Vol goede moed begon ik de ingrediënten te zoeken. Op een bepaald punt kreeg ik echt een hekel aan de monsters. Ik kon geen stap zetten of werd alweer uitgedaagd. Het is jammer dat je game-over bent als je verliest. Dit gaf mij steeds de neiging weg te lopen van de monsters zodat ik niet weer helemaal opnieuw hoefde te beginnen. Het koken van zelfgemaakte gerechten vond ik leuk. Je probeert dan toch nieuwe dingen te verzamelen en te bakken zodat er iets nieuws en verrassends uit komt.

+ verrassende game en storyline
– helemaal opnieuw moeten beginnen als je dood gaat.

Kopen als je: bereid bent alle gerechten op internet op te zoeken.