Als klein kind vond ik het al heerlijk om griezelverhalen te lezen, zo ook Frankenstein’s verhaal. Speciaal voor jullie dook ik opnieuw in deze horror klassieker dankzij de game Frankenstein: Master of Death.

Wanneer een geliefd iemand overlijdt, kun je behoorlijk wanhopig raken en soms zou je niets liever willen dan diegene terug halen uit de dood. Hoe verleidelijk is het wanneer er zich een kans voordoet en je samen met een wetenschapper heerser van de dood kan zijn? In Frankenstein: Master of Death ga je een oude vriend, Victor Frankenstein, helpen een fout te herstellen. Hiermee geven de makers, Jetdogs Studios en Fineway Studios, een leuke twist aan het alom bekende verhaal van Frankenstein.

img_frankenstein_masterofdeath_03

De sfeer is meteen goed gezet wanneer ik de game opstart en mij verhalen worden verteld over een briljante wetenschapper, een rijke baron, een vrouw in gevaar en een monster, die veel weg heeft van Eddie -de mascotte van Iron Maiden- die de gangen van een villa bewandelt. Wie zou er niet geïntrigeerd zijn? Maar niet alleen de verhalen die mijn oren worden binnengefluisterd, door een warme stem, zorgen ervoor dat ik me laat meeslepen. De graphics van deze indie game zijn prachtig gemaakt, vol details en scherpte. Ze weten door middel van kleuren en verschillende omgevingen een diverse en griezelige sfeer neer te zetten.

img_frankenstein_masterofdeath_04

Frankenstein: Master of Death is een echte avontuur game met uitdagende puzzels. Waar je bij de ene puzzel game er best uit kan komen door wat rond te klikken gaat je dat bij Frankenstein: Master of Death dit niet lukken. Daarnaast wil je dat ook eigenlijk niet bij deze game. De puzzels die je moet oplossen sluiten feilloos aan bij het verhaal en zorgen er voor dat je steeds een stapje dichterbij de ontknoping van het Frankenstein mysterie komt. Er zitten puzzels bij waar je de eerste keer flink kan schrikken van de uitkomst, of wanneer je het fout doet ook even gestraft wordt.

img_frankenstein_masterofdeath_02

Hoewel het verhaal goed in elkaar zit en ik de game geen moment saai vond, was ik wel teleurgesteld toen ik de credits in beeld zag verschijnen. Toch wil ik niet zeggen dat de game te kort was, eigenlijk gewoon precies goed. De snelle puzzelaar die veel ervaring heeft met dit soort games zal de game zo doorlopen, maar ben je nog niet zo geoefend? Bereid je dan maar voor op flink wat hersenkrakers. Omdat het verhaal juist een van de leuke dingen binnen de game is verklap ik helemaal niets en zeg ik er alleen over dat niets is wat het lijkt.

img_frankenstein_masterofdeath_01

Sams oordeel:
Frankenstein: Master of Death is een verrassende en griezelige indie puzzel avontuur game die mij flink heeft weten te boeien van begin tot einde. Nu heb ik al aardig wat puzzel en zoekgames gespeeld, toch waren er een aantal puzzels binnen de game die iets meer van me vergde dan wat logisch denkwerk. De muziek, sfeer en graphics zijn goed bij elkaar gekozen en geven een nieuwe dimensie aan de alom griezelige
Frankenstein verhaal.review_cijfer_8.0

+ Leuke twist aan het bekende Frankenstein verhaal met mooie graphics en verschillende puzzels.
– Hou je niet zo van puzzels en wil je een lange game dan is dit niets voor jou de geoefende puzzelaar speelt de game in twee uur uit.