Na het ontmoeten van de ware liefde en dan gaan trouwen met enige obstakels tot de grote dag is het tijd voor een huwelijksreis, oftewel een honeymoon. Je gaat niet zomaar op huwelijksreis, je zwager heeft een cruiseschip op de kop weten te tikken en je hele familie en schoonfamilie is meegekomen.

img_delicious_emily_honeymoon01
Niet iedereen zou blij zijn dat wanneer je op huwelijksreis gaat, je familie en schoonfamilie daarbij aanwezig zijn. Gelukkig kan Emily het met bijna iedereen (denk aan schoonmoeder) vinden, dus dat is niet zo’n grote issue. In vorige series van Delicious bestuurde je bijna altijd Emily maar nu zijn de rollen omgedraaid. Zo speel je met haar beste vriend François, maar ook haar schoonzus, schoonmoeder en ouders komen er aan te pas.

img_delicious_emily_honeymoon02

Emily en Patrick zijn de gasten op de desbetreffende locatie op het schip en willen graag bediend worden. Ze zitten samen op een bankje en jij sleept ze naar een zitgelegenheid om iets te bestellen. Als je snel bent en de juiste bestelling volledig bezorgt krijg je maximaal vijf hartjes, gaat het minder goed, dan krijg je minder hartjes. Deze hartjes heb je nodig om rechtsonder in je scherm het hart tot het niveau goud te vullen.

img_delicious_emily_honeymoon03

Deze gouden harten heb je nodig om bepaalde personages op je vakantiefoto tevoorschijn te halen. Een leuke extra uitdaging, op een enkele keer na is het me elke keer gelukt om het hart goud te vullen. Maar er zijn meerdere uitdagingen in het spel. Naast je dagomzet op expert niveau te halen, in elke aflevering de muis te vinden en tussentijdse spelletjes te spelen ben ik er maar druk mee geweest.

img_delicious_emily_honeymoon04
De levels starten vrij saai!! Het ging allemaal zo gemakkelijk op expert niveau dat ik bijna het bijltje erbij neer wilde leggen. Het spel is een verhaallijn dus die wilde ik dan wel blijven volgen. Nu is het zo in de Honeymoon Cruise dat je start op het dek en in de loop van de verhaallijn kom je er nog tweemaal terug. Zo gaat het met elke level, je speelt ze drie keer in totaal en van makkelijk naar een tikkeltje moeilijker. Zo breng je een bezoek aan een kinderdagverblijf, een kledingwinkel en de beautysalon. Elk met hun eigen producten en niet eens altijd gericht op eten en drinken, dat is meer bijzaak in deze game. Ik vind dit concept origineel want ik heb dit nog niet eerder gezien in een casual game als deze dat je driemaal door een level gaat middels een verhaallijn.

img_delicious_emily_honeymoon05
Helemaal aan het einde van de game krijg je vast een preview van wat er in de volgende game gaat gebeuren. Misschien niet helemaal een verrassing, maar ze zijn zwanger!! Nu is dat geen groot geheim meer, maar hoe gaat ze haar restaurant nu runnen met de kleine? Ik ga het voor je onderzoeken in de volgende game.

Patricia’s oordeel: review_cijfer_7.9
Ook dit deel voelt weer zo vertrouwd aan dat je maar door wilt blijven spelen.Door de nieuwe speelmogelijkheden geeft het een frisse wind door de standaard ‘bedienen van mensen’ mogelijkheid.

+ Als jij dus ook graag reist, van verschillende uitdagingen houdt en dol bent op soaps dan moet je Emily’s Honeymoon Cruise gaan spelen!