In het verleden hebben we al eens kennis gemaakt met de Time Management game Delicious Emily. Haar avontuur gaat verder en verder en zo zijn we beland op haar trouwdag die als een soap te volgen is geweest.

Samen met Emily, haar virtuele familie en de fans volgen we haar door het leven heen. Emily is dol op koken en is dus in elk verhaal te vinden in de keuken, op verschillende locaties. Ook weer in dit avontuur. Deze bevat een hele reeks aan afleveringen die je toen ter tijd per deel aan kon schaffen en zo was je weer een jaar verder. Ik heb de mogelijkheid gekregen om de volledige game in een keer te spelen en ik ben verslingerd geraakt!

img_emily_wonderwedding01

Emily’s Wonder Wedding is als een ware soap. Er is liefde, familie perikelen, drama, veel drama, een bemoeizuchtige schoonmoeder en ‘de ex’! De schoonmoeder in kwestie is tegen het huwelijk en is eigenlijk bezig haar zoon weer bij zijn ex te krijgen. Ze geeft bij alles aan dat het een slecht voorteken is van het huwelijk, waardoor Emily het op haar heupen krijgt en een Penny in een (wens)put wil gooien in Ierland om meer geluk te krijgen. Vriendlief Patrick vindt het eigenlijk onzin maar steunt Emily wel.

img_emily_wonderwedding02

Zo gezegd zo gedaan, ze gaat op reis naar Ierland en komt van het ene in het andere restaurant terecht waar ze met alle liefde een handje helpt. Niet alleen in het betreffende restaurant, maar ook met bijvoorbeeld een koppel dat ruzie heeft gekregen in een herberg. Naast het bedienen van de mensen en het maken van de gerechten zijn er extra uitdagingen die je tussendoor kan verwachten.

img_emily_wonderwedding03

Elke aflevering bevat twee dagen en als je deze hebt gespeeld en minstens het doel hebt gehaald, krijg je een bonus aflevering. In deze bonusaflevering krijg je de mogelijkheid om unieke uitdagingen te spelen en gasten uit te nodigen voor de bruiloft, als deze uiteindelijk doorgaat! Omdat er inmiddels al twee nieuwe games zijn verschenen kan je enigszins verwachten dat er getrouwd gaat worden.

img_emily_wonderwedding04

De locaties zijn mooi, het verhaal klopt gewoon en je blijft geboeid achter de PC zitten om telkens verder te spelen. Ik kan me voorstellen dat toen de game net uit was, het frustrerend was om een week te wachten tot je weer verder kon gaan. De geluiden zijn zo lekker herkenbaar en de opdrachten die je tussendoor moet spelen zijn ook leuk. De game was zo nu en dan best pittig dat ik hem op het makkelijkst heb moeten zetten om bepaalde dagen door te kunnen komen. Daarna heb ik heus de moeilijkheidsgraad weer verhoogd.

img_emily_wonderwedding05

Ook deze Emily game weet mij weer te boeien en je leeft echt mee met Emily en de dingen waar ze tegenaan loopt in haar weg naar het altaar. Het was moeilijk om te moeten stoppen omdat ik toch wilde weten hoe de volgende aflevering zou lopen. Gelukkig heeft ze een lieve familie en een geweldige partner gevonden. En als er dan een einde komt aan Emily haar verhaal krijg je nog een aantal afleveringen die zich afspelen in de periode dat Emily van huis was. Wat ik wel heb gemist zijn de achievements die je in eerdere games kon halen. Zo moest je een x aantal keer de muis vinden of een bepaald aantal klanten achter elkaar aan laten afrekenen. Nu is het weer wachten tot een nieuw deel! De Huwelijksreis! Deze review kan je binnenkort verwachten, want deze hebben we ook in ons bezit.

img_emily_wonderwedding06

Ondanks dat we normaal het type casual games geen cijfer geven is dit een unieke game waar ik dit wel bij doe, juist omdat er telkens weer aan gewerkt wordt om de game te verbeteren en uitdagender te maken. Ook al is het genre Time Management aldoor hetzelfde er is genoeg variatie mogelijk. Je kunt de game proberen op de website van Zylom.

Patricia’s score

Levensduur: 7/10

Totaalscore volgens reviewer: 7,8