Durf je bij mij in de auto te stappen en mee op reis te gaan door America? Stap dan snel in en race door mijn review over the Crew!

The Crew was een game waar ik best naar uit keek, ik prijsde me dan ook erg gelukkig toen ik eerder dit jaar deze game alvast mocht uitproberen. Lekker rondreizen door Amerika en ongegeneerd overal tegenaan rijden.

Het verhaal
Naast het heerlijk rond rijden in Amerika zit er ook een onderliggend verhaal binnen The Crew. Het is jouw taak om te infiltreren binnen de 510’s, een illegale straatrace-bende uit Detroit. Wat is er nu leuker dan in opdracht van de overheid criminele activiteiten uitvoeren en monitoren. En als we heel eerlijk zijn waarom is een straatrace illegaal terwijl wielrenners ieder jaar fietsende schoolkinderen terroriseren op de openbare weg?! Sorry off-topic, beetje oud zeer bij dit voormalig over lange fietspaden naar school-fietsend pubermeisje. Dus jij gaat in opdracht infiltreren bij de bende en dit doe je door verschillende opdrachten over heel Amerika verspreid uit te voeren. Heb je al flink veel racegames gespeeld en ben je bekend met de Need for Speed series dan heb je de storymodus waarschijnlijk binnen 20 uur uitgespeeld. Ben je net als mij een enorme boomrijder dan duurt het iets langer kan ik je vertellen. Door het verhaal te spelen ga je vanzelf rondrijden door Amerika maar dit is niet noodzakelijk om de map groter te krijgen.

img_thecrew_01

Kies je auto
Vol ongeloof keek ik een van mijn vriendinnen aan toen zij voor een Nissan koos om door Amerika te scheuren. Ik vertelde haar dat mijn eerste autootje een Nissan was en deze niet zo botsbestendig was en zichzelf ook niet onder het rijden repareerde. Maar goed meiden zijn eigenwijs dus haar vertegenwoordiger binnen The Crew werd een Nissan 370Z. Zelf ben ik naast gek op mijn dinky toy Suzuki Alto ook een liefhebber van Amerikaanse auto’s. Althans ik hou van auto’s die er schattig, apart, groots of stoer uit zien. De echte sportauto’s vind ik vaak meer midlife crisis wagens of ik zie een patser voor me die al zijn geld in uiterlijk vertoon stopt. Bij een Chevrolet Camaro denk ik meer aan een stoere man à la Dean Winchester van Supernatural, al rijd hij dan in een Chevrolet Impala. Ik ben dan wel geen stoere man maar af en toe wel een stoer meisje dus ik kies voor de Chevrolet Camaro en dan begint het leuke werk: cartuning.

img_thecrew_06

Personaliseer je auto
De auto vertegenwoordigd jou in de wereld van The Crew en aangezien we niet allemaal van een witte auto houden kan je kiezen uit een flink aantal verschillende kleuren. Wat ik binnen de game erg leuk vind is dat er enorm veel verschillende flipflop lakkleuren zijn om uit te kiezen. Om ervoor te zorgen dat de binnenkant er net zo mooi uit ziet als de buitenkant heb je ook nog enorm veel mogelijkheden voor je interieurstyling. Helaas zijn er nog geen echte girly toevoegingen zoals een whobblyhead voor op je hoedenplank of mooi hangertje voor aan je spiegel maar je kan wel kiezen voor verschillende soorten stoffen en materialen over je stoelen heen. Wel of geen apart gekleurde stiknaad en wat voor dashboard wil jij hebben?! Dan is er nog het technisch tunen. Gelukkig is het mogelijk om standaard pakketten te kopen en te installeren op je auto. Voor ieder soort autorijder is er een pakket wat bij hem of haar past, klinkt als een uitstekend doordacht infomercial maar het is echt zo. Je kan helaas niet ieder pakket op iedere auto toepassen wat eigenlijk best logisch is een Ferrari is nu eenmaal niet de ideale off-terrain vehicle. De tuningpakketten waar je uit kan kiezen zijn Street, Dirt, Raid, Performance en Circuit. Omdat ik hier en daar toch graag een vangrailtje meepak is een Dirt pakket voor mij ideaal alhoewel Raid ook een goede keuze is.

img_thecrew_02

De states door
Dan waar de game in mijn nederige mening voor bedoeld is: het rondcrossen door de Verenigde Staten. Toegegeven, er is een leuk verhaallijn verwerkt binnen de game met allerlei missies. Ondanks dat ik niet super goed ben in racegames, al moet ik zeggen sinds ik heel wat uren Forza Horizon 2 heb gespeeld ik flink behendiger ben geworden met virtueel racen, zijn de storyline missies best te doen. Maar naast het verhaal spelen kan je dus door heel Amerika rondrijden. Dit is een van de dingen die mij eerlijk gezegd het meeste aantrok in de game. Maar dit is ook wat ik bijvoorbeeld leuk vind aan Forza dat je echt een plaats op deze aardbol virtueel kan beleven. Dus na wat eerste missies ga ik snel door richting de oostkust om vervolgens de westkust te bezoeken. De rit duurt echt lang maar is wel leuk om te maken, je ziet zeg maar nog eens wat van de wereld. Wat ik minder aan de rit vind is het blauwe volglijntje wat boven je hangt. Deze lijn is jouw TomTom binnen de wereld van The Crew en moet ervoor zorgen dat jij de juiste afslagen neemt en daar gaat het dus af en toe mis. De lijn zit dus boven je geplaatst terwijl er overal actie is en wanneer ik naar mezelf kijk race ik toch meer met mijn ogen gericht op de weg dan naar de lucht. Doordat het in de lucht zweeft mis ik geregeld een afslag die ik moet hebben. Dit vond ik tijdens de beta ook al zwaar irritant en ik vraag me dan ook ergens af waarom hiervoor is gekozen. Maar goed je kan wel lekker rondrijden tot je ineens een zijmissie inrijdt.

img_thecrew_04

Missies en Oefenen
Daar reed ik dan lekker over de weggetjes van Amerika en ineens zat ik in een race. Blijkbaar was ik per ongeluk in een missie gereden en moest ik ervoor zorgen dat ik de ghostrijder in een race moest gaan verslaan. Helaas faalde ik hierin. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat mijn motor nog niet krachtig genoeg was. Dat is dan ook wel een minpunt waarover niet of juist heel slim nagedacht is. Net geen krachtig genoeg motor plaatsen zodat je gefrustreerd naar de achterkant van je tegenstander aankijkt. Dan zijn de oefenmissies weliswaar ideaal om je auto onder controle te krijgen, maar iets minder ideaal voor het geduld van deze female-gamer. Hartstikke grappig hoor: ineens slalommen voor wat extra geld of items, maar soms druk je te snel op het verkeerde knopje en zit je weer in een minigame terwijl je eigenlijk liever gewoon wilt rondrijden.

img_thecrew_05

Verbeterpunten
De wereld is erg groot en ondanks dit alles vind ik dat ze hun best hebben gedaan het er grafisch goed uit te laten zien. Toegegeven het is geen Forza maar vergeten we dan niet dat dit Amerika is wat vrij goed en accuraat is gemodelleerd. Wat ik wel jammer vind is dat ik geen mensjes omver kan rijden. Wanneer ik op ze afsteven met mijn stormram auto springen ze netjes op tijd opzij en kan ik weer rustig verder rijden. Maar goed daar heb ik GTA V ook eigenlijk voor. Dus leuk rondwandelend publiek is geen goed crashmateriaal. De blauwe tomtom lijn vind ik erg hinderlijk en geeft te laat aan waar ik ergens moet afslaan.

img_thecrew_03

Online gamen all the time.
Inmiddels hebben de meeste mensen wel internet thuis en zijn die ook bekend met het online gamen. Wanneer je The Crew wilt spelen is dit echt een online game. Doen de servers het niet of heb je even geen geld om je Microsoft Live of PlayStation Plus abonnement te verlengen heb je dus dikke pech. Het idee erachter is dat je zo ten allen tijden online met vrienden kan racen wanneer je dit wilt. Maar wanneer ik kijk naar Forza Horizon 2 kan dit ook prima met en naast elkaar werken. Er zijn wel weinig auto’s om uit te kiezen. Hoewel je de auto’s die er te kiezen zijn helemaal kan personaliseren vind ik het aanbod auto’s vrij magertjes nog. Ik hoop dat er nog wat auto’s meer bijkomen.

Wanneer je een rondtrip door Amerika wilt maken is de game ideaal voor jou. De verhaallijn is niet echt ontzettend lang en de zijmissies kunnen wellicht voor de geoefdende racegamer saai zijn. Hoewel ik erg uitkeek naar The Crew en ik ook echt wel plezier heb beleefd binnen de game merk ik dat ik snel nijg om terug naar Forza Horizon 2 te gaan en daarmee verder te spelen.

img_thecrew_boxart

Sam’s Score

Levensduur: 7,5/10