Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes is een game die je maar door en door kunt spelen dankzij de toevoeging van een levelmaker (de Toy Box). Andere mensen steken hun creativiteit in deze game en daar kunnen ook niet-levelbouwers met veel plezier gebruik van maken. Het is dus altijd leuk om nieuwe personages voor de game te kopen, want je blijft bezig met nieuwe omgevingen.

Vandaag reviewen we Merida en Stitch, het zijn twee personages die behoren tot de Disney Classics-lijn. Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes is namelijk het tweede deel in de Disney Infinity-serie en zoals de naam al doet vermoeden draait die vooral om Marvel’s superhelden. Het voordeel daaraan is dat de verhaallijn helemaal is geschreven om de Marvel-superhelden heen. Het nadeel is dat Disney Classics-figuren daar niet echt inpassen.

Eigenlijk zelfs helemaal niet, want de Disney Classics-figuren kunnen alleen in de Toy Boxen worden gebruikt en dus niet in de verhaallijn. Naast Merida en Stitch zijn ook Aladdin, Donald Duck en Tinker Bell voorbeelden van personages uit die lijn. Ze zien er zo mooi uit, dat ik overweeg een tweede hypotheek te nemen om ze allemaal te kopen (ik spaar helaas ook Amiibo en Skylanders). De Disney Infinity-personages zijn goed geverfd en zien er heel levendig uit.

IMG_DisneyInfinity2_Merida

Merida heeft haar pijl en boog startklaar in haar handen, met haar bizar mooie haar dat golft op de wind. Stitch die staat erbij zoals je hem kent: als een beetje een vreemde vogel, met zijn tandjes-rijke bekje in een glimlach gevormd. Het mag wel gezegd worden dat Stitch wat groot lijkt in vergelijking met de rest, maar eigenlijk ben ik daar juist wel blij om. Het is echt een hele mooie figurine.

Hoewel ze geen deel uitmaken van de verhaallijnen, kunnen ze wel uplevelen zoals de andere Infinity-figuren. Erg tof, die toevoeging van de SkillTree, het zorgt er namelijk voor dat Stitch zijn speciale move kan uitvoeren, waarbij hij vier schietblasters op zijn vier armpjes heeft die een groot schot vormen. Merida gebruikt uiteraard haar pijl-en-boog, maar soms komt haar zwaard eraan te pas bij melee.

Stitch en Merida toffe toevoegingen aan de game, maar ik ben vooral te spreken over Lilo’s huisdier. Stitch kan op muren klimmen, hoog springen, schieten en rollen. Hij tilt zware dingen in een handomdraai om en is ook qua verdediging sterk. In zijn eigen Toy Box Game, Stitch’s Tropical Rescue, kun je Assault on Asgard spelen met een Lilo & Stitch-tintje. Dit meest gevraagde personage voor de game is een heel goede toevoeging geworden.

IMG_DisneyInfinity2_Stitch

Merida uit de Pixar-film Brave heeft ook haar eigen Toy Box-game (genaamd Brave Forest Siege) waarin je taarten moet verzamelen. De grote houten beren uit de film en de heks komen hierin ook terug. Wat ik wel heel grappig vind aan onze Disney prinses, is dat haar stem heel grappig is. Dat is hij natuurlijk al in de film door het accent, maar dat heeft Disney ook goed naar de game weten te vertalen. Niet heel gek, want de stem wordt wederom ingesproken door Kelly Macdonald.

Een leuk extraatje aan Merida is dat je Angus kunt berijden. Ik ben nogal een paardenfan en Angus is een charmante, grote zwarte ros. Sowieso is paardrijden in games vaak een toffe ervaring die de gameplay weer net even anders maakt, dus het is erg goed dat Disney dat heeft toegevoegd. Ik vind het grappig hoe deze personages voor mensen die vooral van de verhaallijn houden eigenlijk niet boeiend lijken, maar zodra je er even mee speelt merk je dat je toch al die items uit de SkillTree wilt verzamelen en naarmate je verder komt, ontdek je steeds meer diepte in de personages.

Kortom, als je Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes hebt, dan zul je erg blij worden van een aankoop zoals deze. En een klein tipje: als je op Bol.com Disney Infinity-figuren koopt, dan krijg je de derde gratis. Tot zover deze gratis reclame voor het online warenhuis. 😉 Heel veel speelplezier.

IMG_DisneyInfinity2_screen