Het blijft leuk de poppetjes die je op een plateau kan zetten en dan samen een virtueel avontuur aangaan. Maar blijf ik enthousiast als ik samen met Thor, BlackWidow en Iron Man op avontuur ga?

Voor mij is Disney Infinity 2.0 een nieuwe game de voorganger heb ik nooit gespeeld, maar dat maakt niet uit. Ook als nieuweling moet je gewoon in kunnen stappen in een populaire serie als deze, dat scheelt een hoop vergelijken!

img_disney_infinity_2.0_starterset
In het starterpakket heb je een drietal Marvel Heroes figuren te weten Thor, BlackWidow en Iron Man, een plateau waar je deze op kan zetten en de game. Natuurlijk zitten er nog wat verzamelkaarten in, maar dat heb je in eerste instantie niet nodig om de game te kunnen spelen.

img_disney_infinity_2.0_ironman2
Je kan alleen spelen, maar ook een partner in crime nemen en met zijn tweeen op avontuur gaan. In eerste instantie is manlief bereid om samen te spelen maar zitten we meteen met een split screen waar we elk ons eigen avontuur op volgen. Je krijgt verschillende opdrachten die je uit moet voeren en onderweg kan je er meerdere verzamelen en een keuze maken welke je als eerste wilt voltooien. Tijdens het spelen levelen je Super Heroes en deze punten kan je weer besteden door nieuwe skills te kiezen. Zo worden je helden sterker en stoerder.

img_disney_infinity_2.0_thor1
De missies zijn zeer uitdagend en ook al staat de moeilijkheidsgraad op normaal vind ik het best pittig. Helemaal als manlief besluit het voor gezien te houden en ik alleen overblijf met mijn held(in). Het hele scherm is nu voor mij, maar het blijft toch best moeilijk om alles, veel gemeneriken die mij met de grond gelijk willen maken, lasers en andere vliegende obstakels, in mijn uppie te verslaan dat ik al snel bezwijk voor de makkelijke moeilijkheidsgraad. Of dit nu komt omdat het systeem nog steeds denkt dat we met ons tweetjes zijn weet ik niet maar al snel kan ik de wereld ook in mijn uppie redden.

img_disney_infinity_2.0_blackwidow2
Dat is dus allemaal wel te doen, het redden van de wereld. Er is alleen een grote tegenvaller de camera! Waar die allemaal wel niet heen staat te loeren, kijkt waar die niet heen moet kijken en is dus zeer irritant. Hij kijkt gewoon de andere kant op dan waar het gevaar is en krijg je flinke klappen omdat je niet weet waar de vijand is. Dit is zo verschrikkelijk frustrerend en zo onnodig dat het al snel het speelplezier weet te bederven. Je kan natuurlijk zelf de camera draaien, maar gezien de knoppen die je allemaal al gebruikt kom je vingers tekort.

img_disney_infinity_2.0_thor2
Een ander punt is dat wanneer je een partner in crime hebt weten te vinden, in dit geval dus manlief, die op de controller met nun-chuck speelt de knoppen niet overeenkomen met wat er op het scherm word aangegeven. Dus wanneer je op bijvoorbeeld A moet drukken, gebeurd er niets en moet je vervolgens zoeken welke je dan moet hebben. Op deze manier is het co-op spelen dus niet leuk. Wellicht dat het met een andere controller beter gaat maar ik was niet van plan mijn Gamepad af te geven.

img_disney_infinity_2.0_ironman1
Dan zijn de laadtijden ook nog een puntje van ergernis, want wat duurt dat lang zeg. Het wachten word wel beloond met mooie omgevingen en geweldige en zeer grappige dialogen tussen de superhelden van Marvel Heroes. Naast natuurlijk de komst van deze Marvel Super Heroes blijken er ook nog andere nieuwe features te zijn die de voorganger Disney Infinity niet had.

img_disney_infinity_2.0_blackwidow1
Als je klaar bent met het avontuur, of even iets anders wilt kan je aan de slag in de Toy Box. Je kan je eigen huis inrichten, vergroten en volstoppen met Disney gasten. Tijdens je missies speel je diverse items en personages vrij die je dus in je huis kan proppen. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en van alles is mogelijk. Je kan een eigen wereld samenstellen een race spelen of gewoon je level mooi maken en het maken zoals je zelf wilt.

Met de uitgebreide Toy Box mogelijkheden maakt het volgen van de missies lekker afwisselend. Moet je dus nagaan wanneer je meerdere Marvel Super Heroes hebt, dan ben je dus nog lang niet klaar met alles ontdekken! Ondanks mijn negatieve punten is het wel een leuke game. Het gaat je handen vol geld kosten om alle Disney Infinity karakters te verzamelen, maar ze zouden wel erg gaaf staan in je gameroom! Zoals ik al aan had gegeven, de humor en interactie is zeer leuk!

img_disney_infinity_2.0_boxartPatricia’s Score:

Gameplay: 6/10
Graphics: 9/10