In een land hier ver vandaan, woonde eens een (ditmaal blonde) prinses genaamd Zelda. Zelda regeerde over Hyrule en de Hyrulian, tot ze verdween. En daar begint ons verhaal van Hyrule Warriors.

Elk sprookje heeft een held, of een prins op een wit paard. Nu rijdt Link op een bruin paard, maar hij is deze keer ook niet de enige held. Iedereen kan een held zijn in dit verhaal! Lana, Sheik, Impa of toch Midna? In Hyrule Warriors gaat het om teamwork! Je staat er niet alleen voor, want je hebt ook hele legers van onder andere vriendelijke Gorons en Hylian-soldaten die met je meevechten. Toch is het ook noodzakelijk dat je voor bepaalde mappen de juiste karakters kiest met de juiste elementen om mee te vechten. Vaak krijg je meer dan één keuze. Je kunt de game in co-op spelen, waarbij een persoon op de Wii U pad speelt en de ander op de tv met de Wii U pro-controller. Wanneer je in je eentje speelt op de tv krijg je de aanwijzingen op de Wii U gamepad te zien.
img_Hyrule_Warriors1
Je gaat van map naar map en het is de bedoeling dat je specifieke doelstellingen in de mappen behaalt. Op de kaart is te zien in rood of blauw welke gebieden in jouw bezit zijn en welke in het bezit van de vijand. De bedoeling is uiteraard om je basis veilig te stellen en te behouden. Eventueel kun je meerdere forten innemen die je kunt veroveren door minibazen in het fort te verslaan. Je maait ondertussen hele legers neer (zoals in Dynasty Warriors of Samurai Warriors). Naast de forten zijn er ook kleine posten te veroveren. In elke map bevindt zich ook een mega baas met elk zijn of haar speciale tactieken, die soms best frustrerend blijken te zijn om neer te halen.
img_Hyrule_Warriors3
Hey! Listen! Wat is eigenlijk het doel van het veroveren van de mappen? In het begin is dit om Prinses Zelda terug te krijgen. Onze mooie blondine is aan het begin van de game in een gevecht op Hyrule Field opeens verdwenen. Verdachte nummer een? Tovenares Cia. Link en Impa zullen met zijn tweeën het avontuur beginnen, maar gaandeweg zullen meer en meer vrienden zich bij hun aansluiten, hoewel sommige strijders eerst overgehaald moeten worden. Halverwege wordt de inzet hoger wanneer blijkt dat Cia in het bezit is van de Tri-force. Ze opent drie portalen die de meest duistere vijanden Hyrule binnen laten. Wat eerst een zoektocht naar de prinses was, wordt opeens een gevecht om heel Hyrule te redden.
img_Hyrule_Warriors5
Elk karakter heeft zijn eigen specifieke aanvallen en combo’s. Karakters kun je ook upgraden in de bazaar. In de mappen verzamel je wapens, levenshartjes, skulthalas, benodigdheden en Rupees (verwar deze alsjeblieft niet met roofies). Met deze Rupees betaal je je upgrades zoals het levelen van andere karakters, het maken van badges en weapon skills en het verbeteren van wapens. Wanneer je aan het vechten bent, kun je moeilijkere vijanden locken met de L-trigger. Ook heb je mega-aanvallen waar je eerst genoeg energie voor moet sparen voor je ze uit kunt voeren, maar daarna word je wel beloond met een mooie cutscene en totale vernietiging van een grote groep vijanden. Je hebt de Legend Mode (verhaal), Free mode (speel de vrij gespeelde missies opnieuw) en Adventure mode (specifieke map doelen om speciale karakters te unlocken).
img_Hyrule_Warriors2
De graphics zijn naar mijn mening erg mooi. Elke map is weer anders en de cutscenes zijn erg leuk gedaan. Het verhaal is erg meeslepend en heeft een paar leuke draaien. Persoonlijk vond ik de Temple of Souls map erg tof om te zien en doorheen te rennen. De karakters praten niet maar mompelen wat. Dit is niet storend en past mooi in het geheel. De muziek was niet altijd mijn smaak; verwacht scheurende gitaren die soms wat op je zenuwen kunnen gaan werken. De geluiden in de gevechten zelf kunnen soms ook wat eentonig worden en dan heb je nog altijd die leuke “Hey Listen!”  van Navi. Persoonlijk kan ik mij totaal niet storen aan Navi, zelfs niet na twintig keer, want ik vind het gewoon supercute klinken. Na een tijdje is ze zelfs niet meer te horen want dan heeft ze/hij/het je alle nieuwe dingen verteld.
img_Hyrule_Warriors4
Ik zal maar even toegeven dat dit  de allereerste Zelda-game is die ik ooit gespeeld heb. Ik heb mij erg vermaakt en Hyrule Warriors heeft mij een mooie en leuke indruk gegeven van het Zelda-universum.  Houd je ervan om hele hordes vijanden neer te maaien met vette moves en verschillende karakters? Houd je ervan om tactisch te spelen en forten te veroveren? Maar, houd je ook van een leuk verhaal met een mooie moraal? Dan is deze Zelda-game voor jou. Zal de prinses gevonden worden? Wordt Hyrule gered? Is de cake een leugen? En is Heather opeens een Zelda-fan? Wie weet, wie weet, nee en ja.

img_Boxart_Hyrule_WarriorsHeathers Score:

Totaalscore volgens reviewer: 8.2