Wat denk je van een DC Comics megavechtspel. Ik was helemaal gelukkig toen ik hoorde dat ik deze game mocht reviewen. In de trailer zag ik al Superman vs. Sinestro en Batman vs. Bane. Ze vliegen door gebouwen en gebruikte mega wapens. Ik kan niet wachten.

TutorialIk ga beginnen met de Singleplayer van Injustice: Gods among us. Voor ik mag gaan spelen word me gevraagd of ik een gratis Flash skin wil, even inloggen met mijn Warner Bros ID en ik heb een gratis PlayStation skin. Goede manier om mensen hun game te laten registreren zonder dat ze een code nodig hebben.

Op naar de tutorial. Deze is optioneel, je mag hem skippen. Ik begin met de meest simpele bewegingen. Lopen, springen en bukken. Op naar de aanvallen. Ik krijg gelijk al in de tip dat iedere Hero en Villain eigen karakteristieke aanvallen hebben. Ik ben nu al enthousiast en ik heb nog niets gezien. Mijn tutorial is met Batman vs. Superman. Na verschillende aanvallen is het tijd om te gaan verdedigen. Ik moet vijf aanvallen van Superman blocken. Één, twee, drie, nul. Ik moet er 5 op een rij blokken, nu moet ik nog gaan opletten ook. Na de verdediging les is het tijd om Superman te gaan verslaan. Op een of andere wonderlijke wijze doe ik een dikke combo die een bom op zijn rug plakt. Ik versla Superman en deel één van de tutorial is voorbij. Gelukkig komt er na de basis tutorial een tweede onderdeel, speciale aanvallen. Hier begint het echte werk. Ik krijg een tour van de Batcave, hier ben ik aan het trainen. Als ik zeg tour bedoel ik ook tour, ik laat Superman alle hoeken van de cave zien in wat ze een transistion aanval noemen. Hij vliegt alle kanten op. Dit is meer een cutscene dan dat je nog zelf aan het vechten bent. Ik kan niet wachten om cutscenes van andere karakters te zien dan alleen Batman in de Batcave.

Hoewel het meeste goed gaat snap ik het soms niet. Ik moet vierkantje, vierkantje, driehoekje indrukken. Nu kan ik dat tien keer of twintig keer doen, maar hij complete niet. Dat moet dan sneller of langzamer afhankelijk van welk onderdeel je aan het trainen bent. Hier komt mijn bom op Superman’s rug aanval. Die is simpeler dan je zou verwachten. Eventjes L1 indrukken en je blaast hem op. Nu komen er nog meter aanvallen. Hierbij laad je eerst een meter op, om vervolgens met verschillende aanvallen nog harder terug te komen. Ook hier heb je weer soms een cutscene waarbij de aanval helemaal word uitgevoerd zonder dat je nog iets hoeft te doen. Jammer vind ik wel dat er nu combo’s volgens die je zo snel moet doen dat ze mij niet lukken. Vierkantje, vierkantje, pijltje, pijtje, driehoekje. Mag ik ook nog gewoon gaan spelen in plaats van combo’s uit mijn hoofd te gaan leren? Ik wil onderhand wel eens echt vechten. Gelukkig vind ik onder de startknop de optie skip.

Op naar de Clashes. Hierin beland je in een dikke timewarp en kun je extra moves uitvoeren in slow motion. De graphics worden intussen steeds vetter en ik wil echt gaan spelen nu! Maar eerst krijg ik nog te zien wat voor objecten er in een scene zijn welke ik kan gebruiken. Ik zie een kring op de grond en gebruik van alles uit de Batcave. Smijt hem in een computer of gebruik raketten.

Nu dacht ik te mogen gaan spelen, maar er volgt nog meer tutorial. Ik ben geneigd om alles te skippen, ik wil verdorie onderhand mensen in elkaar gaan meppen! Weer meer aanvallen en Block. Intussen in mijn rechterbovenhoek: [learning is fun trophy]. Ja fun, niet echt meer. Intussen zit skippen ook in een loop en mag ik dat ook niet meer doen. Er zit niets anders op dan dit vol te houden of te stoppen. Ik besluit gewoon te stoppen. Terug naar main menu en ik ga gewoon eindelijk de singleplayer spelen!SingleplayerIk heb de keuze uit Play Story, Battles, S.T.A.R. Labs, Single Fight en Training. Training is de mogelijkheid om vrij te battelen of terug te gaan naar de tutorial. Nou als ik die nooit meer zie ben ik allang blij!

Ik ga veel liever een Story spelen. Ik krijg een hele dikke intro. Haarscherp en herkenbaar. Ik herken gelijk het logo van de Daily Planet. Een nieuwsitem, Metropolis destroyed! Je hoort hilarisch gelach van de Joker en je ziet een hele boze Batman. De rest moet je zelf maar kijken… Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet onmiddellijk iedereen herken, maar toch, zo vet om te zien!Eindelijk mijn eerste gevecht, Batman tegen Deathstroke. Denk ik hem dood te hebben moet er nog een tweede healthbar vanaf, oopsie. Gelijk door naar de volgende cutscene als ik Deathstroke dood heb. Ik zie vele verschillende helden voorbij komen. Mijn volgende gevecht is Batman vs. Bane. Gevolgd door nog een cutscene met Lex Luthor. Gelijk door naar mijn gevecht met Lex. Ik merk hier dat ik de tutorial zo vervelend begon te vinden dat ik het laatste slecht onthouden heb.

Als Harley Quinn rond gemept wordt door de Joker in de volgende cutscene komen er veel meer karakters in het spel. Overal waar je kijkt zie je bekende en voor mij nog onbekende gezichten voorbij komen. Na Batmans gevecht met Joker switch je naar een ander karakter. Een andere kant van het verhaal. Op naar hoofdstuk 2, Green Lantern. Raven vs. Green lantern. Alles is veel vechten in verschillende scenes. Het verhaal leid zover ik begrijp nu naar de vernietiging van de stad. Hoe dat gebeurt is. Voor ik het weet vecht ik met Cyborg en moet ik ontdekken wat de beste aanvallen van de Green Lantern zijn. Soms zou ondertiteling in de cutscenes wel handig zijn.

Mijn eerste gevecht verlies ik tegen de Yellow Lantern. Gelukkig is dit allemaal geen ramp, je hebt gewoon een retry. Ik zal je al mijn verdere gevechten besparen. Maar als ik met Aquaman tegen The Flash speel en ik het hele veld onder water zet en een haai The Flash bijt zit ik stiekem toch even tegen de TV te juichen. In een gevecht Aquaman vs. Aquaman ben ik zo in de war wie ik nu ben dat ik perplex het hele gevecht verlies. Ook doet deze 10 hitcombo’s tegen me. Waarom kan ik die niet? Die wil ik ook!

Als Ares binnen komt lopen moet ik wel even lachen. Oké, hij is een Griekse god, de zoon van Zeus en Hera, maar voor mij is het net World of Warcraft’s The Lich King in de outfit die hij aan heeft. Je hebt om de één à twee gevechten een cutscene. Deze zijn zo goed in elkaar gezet dat het net is of je een goede film aan het kijken bent. Zo vind ik de story mode dus echt heel goed in elkaar gezet.

Battles zijn grotendeels locked. Hier kun je vechten tegen een serie Heroes of Villians. Ook zijn er andere opties. Denk hierbij aan Poisoned, hierbij verlies je al constant je health en is het nog moeilijker. De locked opties kan ik niet eens zien wat ze zijn, gewoon locked. S.T.A.R. Labs zijn missies. Deze zijn specifiek per karakter. Je moet proberen per missie drie sterren te behalen. Je begint in training modus waarbij je de knoppenvolgorde boven in beeld moet aanhouden. Single Fight is de ultieme controle. Kies karakter één, kies karakter twee, kies de arena en gaan maar. Je kunt met je favo karakter tegen iedere tegenstander spelen die je maar wilt. Toevallig krijg ik hier ook een unlock voor iets omdat ik iets 100 keer gedaan heb. MulitplayerBij Mulitplayer heb je twee opties. Of tegen iemand in je huiskamer of online. Omdat er niemand in mijn huiskamer is ga ik het maar online proberen. Hoewel de game nog niet uit is op het moment dat ik dit doe zal ik vast niet de enige reviewer zijn toch? Ik maak eerst een leuke Hero Card. Ik heb nog niet veel unlocked om hierop te zetten, maar toch. Je Hero Card staat links boven in beeld en is je visitekaartje als je tegen een ander speelt. Je hebt de keuze uit achtergronden, icoontjes en een karakter.

Mijn eerste match laat niet lang op zich wachten. Ik moet als level elf tegen een vierenveertig en ik word helemaal afgetrapt. Ik heb denk ik twee klappen kunnen uitdelen. Mijn tweede match gaat al veel beter. Ik kan nog steeds niet winnen, maar beter gaat het wel. Voor een game welke nog niet gereleased is zijn er veel mensen online en ik hoef steeds maar kort te wachten. Wel ben ik dit snel beu. Ik ben nog niet goed genoeg om tegen zulke snelle mensen te spelen. Dan ken ik de combo’s niet goed genoeg en ben ik niet snel genoeg. Een ‘10hit combo’ is hier zo op mij gedaan en die kan ik nog steeds niet. GraphicsIn één woord geweldig. Ik ben bij iedere review die ik krijg steeds blijer met onze nieuwe full HD tv. Je hebt steden waarin ik elk detail kan zien. De karakters zijn puntgaaf en gedetailleerd. Als Wonder Woman je met een zweep bewerkt zie je elk detail. Word je door de stad gesmeten? Dan breekt alles, stoft alles en zie je precies wat er met je gebeurt. Bij de bonus features kun je zelfs karakter customize. Dit zit bij mij nog helemaal dicht, dus ik denk dat ik dat nog ergens moet unlocken.

Zoveel heb ik nog niet mega goed gespeeld. Ook kun je Costumes unlocken. Nu heb ik een Catwoman regime unlocked bij die costumes, maar wat het is en doet is me nog een beetje onduidelijk. Overal heb je acces of armory cards voor nodig. Cards krijg je door te levelen en te spelen. Armory cards krijg je automatisch als je een level omhoog gaat. Acces cards zijn wat willekeuriger. Deze krijg je van een bepaalde battle of winnen van een specifieke tegenstander. Mijn MeningGoed en kwaad bestaan niet meer. Vergeet alles wat je wist, want dit gaat allemaal anders lopen. Als goed kwaad wordt en kwaad beter wordt dan zit je zeker in Injustice: Gods among us. Ik heb me prima vermaakt en zal me blijven vermaken met deze game. De gevechten worden langzaam aan moeilijker en ik zal echt combo’s moeten gaan leren wil in online ooit van iemand winnen. Mensen gaan daar echt vreselijk hard en snel.Ik vind het een echte aanrader! Mijn ScoreGameplay: 8 /10Fun: 9 /10Levensduur: 9 /10 Graphics: 9/10Originaliteit: 9 /10Totaal volgens reviewer: 8,8