Ik heb al zoveel gelezen over deze game dat ik er niet helemaal onbevooroordeeld in ga. “Patches of Doom”, “Begraaf die zooi in de woestijn” of “Niet waard om te spelen” zijn zinnen die ik online voorbij heb zien komen.

Campaign:Ik ga dus de campaign in met grote vraagtekens in mijn hoofd. Ik ben korporaal Winter en het is aan mij de taak om uit te zoeken wat er allemaal gebeurt. Ik loop door smalle gangen en word bijna claustrofobisch van alles in het donker. Gangen en tunnels, laboratoria en stelsels. Maar doorspelen brengt me spontaan naar uitgestrekte vlaktes zover het oog kan zien.Ik schrik me af en toe rot van de wezens die in de tunnels uit de muur komen. Je zou bijna preventief op de muur gaan schieten, maar dan raak je je ammo veel te snel kwijt. Ik mis mijn muis… Ik richt zoveel beter met een muis.

Zo heb ik langere tijd vastgezeten in hetzelfde stuk. Ik kon al onthouden waar de aliens vandaan zouden komen, en dan nog missen. Zover ik gevonden heb moet een gemiddelde gamer zes uur bezig zijn met deze campaign, maar ik heb er al meer als drie uur in zitten en ik ben nog niet op de helft. Dat zegt alleen meer over mijn skills als console shooter dan over het spel zelf. Multiplayer:Voor de multiplayer moest ik eerst een update doen. Nu weet ik niet wat voor update ik gedaan heb, maar oh my god het spel ziet er gelijk twee keer scherper uit. Het lijkt wel of ik van analoog naar HD gegaan ben. In de muliplayer ben je soms een marine en soms een alien. Als alien speelt het wel heel vreemd. Het duurde even voor ik door had wat de alien moves zijn, maar als je er eenmaal in zit is de multiplayer veel leuker om te spelen. Mijn skills liggen wel wat lager dan die van mijn tegenstanders, maar ik vermaak me prima. Dat ik vaker dood ga maakt me dan niet zoveel uit.

Ook loop je natuurlijk bij Team Deathmatch in een team. Ik blijf meer bij mijn team en krijg zo ook de kans om eens iets af te maken. Of dat nu een alien is of een Marine. Naarmate je beter word kun je betere wapens krijgen. Deze upgrades behaal ik niet zomaar, maar er zijn leuke keuzes. Zo kun je aliens flink afbranden of kun je Marines verbranden met gifgassen. Behalve Team Deathmatch hebben we ook nog Extermination, hierin ga je een bom op de alien eieren laten afgaan. Escape is een vier tegen vier spel modus waarbij je uit de alien territory moet vluchten. Tot slot mijn minst favoriet, Survivor, hierin moet je in een vier tegen vier zien te overleven, maar dan is dood ook echt dood en dat vind ik nooit leuk. Grafisch:Ik weet niet goed waar alle online ophef voor nodig is. Ik vind Aliens: Colonial Marines er echt wel vet uitzien. Ik herken de aliens van de films van vroeger en ook hoor ik af en toe geluiden waarvan ik denk, dat herken ik! Ik zou weer een Alien film moeten gaan kijken om het zeker te weten, maar het gevoel van deze game vind ik wel goed.

Mijn mening:Ik vind Aliens: Colonial Marines echt niet zo slecht als mij online voorgespiegeld was. Zo zie je maar weer dat je je eigen mening moet opmaken als je een nieuwe game gaat spelen. Hoewel ik zou willen dat ik de campaign had uitgespeeld zit ik op het moment een beetje vast. Ik heb wel al een paar PlayStation Trophies gehaald, maar uitspelen is toch wel mijn doel. Misschien moet ik iemand vinden die met me wil komen spelen, want je kunt je campaign ook co-op doen met tot maximaal 3 mensen. Wat mij betreft is deze game het zeker waard om te halen, als shooters op de console jouw genre zijn. Ik denk dat me dit beter gelukt zou zijn als ik op me laptop had gespeeld. Maar mijn skills buiten beschouwing gelaten vond ik het een goed spel!Mijn ScoreGameplay: 7 /10Fun: 7 /10Levensduur: 7 /10 Graphics: 8/10Originaliteit: 7 /10Totaal volgens reviewer: 7,2