Het derde deel in de Scribblenauts serie is ook op de PC beschikbaar. De game start meteen met een stukje achtergrond informatie over Maxwell en zijn familie. Wist jij dat hij een tweelingzus heeft en 40 broers?

Je krijgt ook meteen te weten hoe Maxwell eigenlijk aan het magische kladblok komt en hoe hij en zijn zusje Lily hier gebruik van maken. Eigenlijk maken ze er misbruik van. En als een arme man vraagt om iets te eten maakt Maxwell via het kladblok een vieze appel en geeft deze aan de man. Deze proest het uit, betovert zusje Lily en dan gaat het avontuur van start.

Lily zal langzaam verstenen, tenzij Maxwell iets goed gaat doen. Het deed me al snel denken aan de tv-serie ‘My name is Earl’ waarin karma een grote rol speelt en Earl al zijn slechte daden oplost en iets goeds doet. De tutorial die je dan krijgt is simpel en legt duidelijk uit wat je moet doen en hoe je Maxwell kan besturen. Je kan klikken met je muis, sturen met de pijltjes op je toetsenbord of WASD gebruiken.

Het is dus de bedoeling dat Maxwell mensen over de hele wereld gaat helpen met hun problemen. Deze problemen zijn over het algemeen erg gemakkelijk en bieden niet heel veel uitdaging. Okay, een enkele oplossing wist ik niet, maar dat zijn er twee van de vijftig. Over het algemeen vond ik de opdrachten wel leuk om te doen. Met het doen van goede daden door de mensen te helpen verdien je Starrites. In een level heb je een verschillend aantal stukjes Starrites die je verdiend door mensen te helpen. Deze vormen dan een grote na een bepaald aantal goede dingen. Maar je kan ook een Starrite verdienen door een opvolgende opdracht te doen. Je krijgt dan een probleem voorgeschoteld en moet dan voor meerdere personen een oplossing bedenken. Bijvoorbeeld wat bepaalde karakters nodig hebben om van een bult van sneeuw af te gaan. Wat heeft een tovenaar nodig en wat wil een zombie gebruiken.

Als je genoeg Starrites hebt ga je naar Lily om deze te geven en nieuwe levels vrij te spelen. Alleen verdwijnt Maxwell snel weer en blijft Lily achter die steeds verder versteend raakt. In eerste instantie heb je alle levels bij 50 Starrites vrijgespeeld en dan ga je natuurlijk verder om Lily en alle mensen te helpen.

Alle levels zijn er afwisselend en zien er fantastisch mooi uit. Mooie vrolijke kleuren en brengen echt een sfeertje in de game. Er zijn verschillende thema’s. Zo kom je terecht bij de brandweer, in de sneeuw, onder water, in een spookhuis enzovoorts. Heel afwisselend en vermakend.Je kan van alles maken met het kladblok behalve vulgariteiten, auteursrechtelijke materialen en eigennamen. Ook is het mogelijk om bijvoeglijk naamwoorden te gebruiken. Als je de pinguïn in de woestijn tegenkomt, maak er dan een koele pinguïn van zodat hij zicht thuis voelt. En zo zijn er tal van opdrachten die je uit moet voeren en je creatieve geest aan het werk kan zetten.

Heb je Lily en de mensheid geholpen, dan krijg je een verrassende wending. Want wie is die arme man eigenlijk? Je krijgt ook nog een levensles voor de aftiteling van start gaat. Want niet alles is cadeau in het leven, behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en niet iedereen heeft een broer met een magisch kladblok!Patries d’r score:Gameplay: 9/10Fun: 8/10Levensduur: 7/10Graphics: 8/10Originaliteit: 7/10Totaal volgens reviewer: 7,8

About LadyPatries

Gamer, Moeder, Vrouw van <3

View all posts by LadyPatries