Met Tank! Tank! Tank! brengt Namco Bandai een Wii U only game uit. Is het waard om de game voor de volledige prijs in huis te halen?
In Tank! Tank! Tank! is het de bedoeling dat je vanuit een tank robots neerschiet en dit doe je tijdens de gehele story-mode. Je begint elk stukje van de story-mode tegenover ongeveer 60 robots die jij en je partner moeten uitschakelen. Deze partner is een computergestuurd personage maar je kan er ook voor kiezen om gezellig samen op de bank dit te doen met een vriend of vriendin. Hij of zij neemt dan de plaats in van de computergestuurde personage. Nadat de missie voltooid is neem je het in de volgende missie op tegen een soort van eind baas, deze worden sterker naarmate hun leven omlaag gaat. Daarna krijg je weer te maken met veel kleinere robots om vervolgens weer een eind baas te krijgen.

Nadat je elke missie hebt afgerond krijg je een medaille die je nodig zal hebben voor het verder kunnen spelen van de andere missies. Op een bepaald punt in het spel kom je bij een missie waar je een hoeveelheid medailles voor nodig hebt. Gezien dat je na elke missie maar 1 medaille krijgt kom je er snel genoeg achter dat je de missies zal moeten herhalen om verder te kunnen gaan. Ik houd niet van alles te moeten herhalen en ergerde me hier dus ook nog het meeste.

Heel eerlijk ben ik er nog steeds niet uit hoe je nou precies de gamepad moet gebruiken. Er wordt nergens duidelijk uitgelegd welk knopje tot welk doel behoort. En schijnbaar horen heel veel knopjes maar tot een bepaald doel. Zo kan je rondrijden met de analoge stick maar ook met de d-pad, schieten kan met alle knopjes aan de achterkant van de gamepad.Richten is iets wat je in Tank! Tank! Tank! niet hoeft te doen, er zit een vervelende auto-aim op die automatisch naar de dichtstbijzijnde vijand toegaat. Ook kun je enkel maar vooruit schieten in de tank en niet een beetje draaien, wat soms ook heel vervelend kan zijn.

Het leuke aan Tank! Tank! Tank! is dat je een eigen foto moet maken die vervolgens boven jouw tank tevoorschijn komt. Je kunt allerlei gekke afbeeldingen kiezen, waaronder een superhelden outfit, of een clown. In kerstsfeer kon je ook kiezen voor een rendieren outfit of de Kerstman zelf. Als je samen met vrienden Tank! Tank! Tank! doet kan dit wel voor een aantal lachwekkende momenten zorgen.

Tank! Tank! Tank! beschikt over een offline multiplayer die je met maximaal drie andere vrienden kunt spelen op hetzelfde scherm. In totaal zijn er vier multiplayer opties waar je uit kunt kiezen waaronder Monster battle, Free-For-All, Team versus en My Kong. In alle multiplayer modus word het aantal met wie je speelt aangevuld tot vier mocht je dus met zijn tweeën zijn en je wilt bijvoorbeeld Team versus doen dan komen er twee computergestuurde personages bij.Monster battleIn Monster battle ga je samen met je vrienden de strijd weer aan tegen de robots, op de mappen die je al hebt vrijgespeeld in de story-mode. Free-For-AllDe naam zegt het al in Free-For-All is het ieder voor zich. In deze modus zitten dan ook geen robots, enkel tank tegen tank.Team versusIn Team versus speel je twee tegen twee2 en moet je proberen om de vijand vaker te hebben uitgeschakeld dan zij jou en je teamgenoot.My kongIn mijn ogen de leukste multiplayer optie, Mr Kong. Hierin speelt een speler de robot Kong en moet hij of zij proberen te overige spelers die in de tank zitten uit te schakelen voordat de tijd voorbij is. Het leuke aan My kong is dat de speler die Kong speelt zijn gezicht op de robot geplakt krijgt. Ook is dit de enige die gebruik maakt van de gamepad, door middel van te schudden krijg je bijvoorbeeld een andere aanval.

Mening:Om Tank! Tank! Tank! in de winkel aan te schaffen voor de volledige prijs is in mijn ogen heel erg zonde. Je bent heel snel klaar met de story-mode en als je daar niet klaar mee bent dan heb je die heel snel gezien en wil je hem niet meer doen. De multiplayer is leuk om een keer met vrienden te doen of bijvoorbeeld in een gekke bui op een feestje. Enige wat op zich wel steeds voor herhaling vatbaar zou kunnen zijn is My kong, maar om een game te halen voor slecht een bepaalde multiplayer optie… Dat zou ik niet doen. Wat ik er wel bij moet vertellen is dat kinderen van ongeveer 7 jaar dit een veel leukere spel vinden dan volwassen rond mijn leeftijd!Svenja’s score:Gameplay: 5/10Fun: 5/10Levensduur: 4/10Graphics: 4/10Originaliteit: 5/10Totaalscore volgens reviewer: 4,6