Altijd al eens in een kleding winkel willen werken, of ben je gewoon verzot op kleding passen en shoppen? Dan is dit misschien wel de game voor jou. En ook als afwisseling van de hardcore shooters kan dit een rust puntje in je avond bieden.

New Style Boutique is de opvolger van de Nintendo DS versie Style Boutique. In beide games is het doel hetzelfde, zoveel mogelijk klanten blij maken met jouw super visie op fashion. En dat je uniek bent blijkt maar weer, je loopt namelijk een kledingwinkel binnen en ontmoet daar de eigenaar Evie. Ze ziet in jou gelijk een groot fashion talent en zonder dat je om een baan vraagt mag je de volgende dag terug komen om te beginnen als haar assistente. Was het maar zo gemakkelijk in het echte leven. Natuurlijk kom je terug en daar begint je avontuur als fashionista.

De game is ontzettend uitgebreid, iets wat ik van te voren niet gedacht had. Je raad de klanten verschillende outfits aan en in de meeste gevallen geven ze zelf al beetje aan welke stijl ze willen. Het is wel echt Japanse fashion. Zo kun je kiezen voor chique, rock chick of zelfs de schattige baby doll stijl. Je kunt meerdere stijlen in je winkel hebben hangen, deze shop je gewoon bij de exhibit hall. Alles wat je daar koopt wordt aan het eind van de dag ook bij je thuis afgeleverd zodat jij je flink kan uit dossen.

In de loop van de game krijg je een eigen winkel kun je ook mannen aankleden en worden er steeds meer winkels geopend in je stad. Zo kun je uiteindelijk je haar laten doen of nieuwe make-up scoren die bij je outfit past. Als je door de stad loopt krijg je naamsbekendheid en zullen er meer mensen naar je winkel komen die jou hebben zien lopen in die te gekke outfit.

Als je jouw klanten goed geholpen hebt krijg je gelukspunten, is je geluksmeter vol dan unlock je nieuwe content in het spel. Maar de klanten kunnen je stijl voor fashion ook afwijzen en dan heb je helaas een klant minder.

Een nieuwe functie in de Nintendo 3DS versie is het hebben van je eigen webshop. Via het internet of via de streetpass functie kunnen andere mensen outfits kopen die jij voor hun samenstelt. Zo kun je weer extra geld verdienen en nieuwe oufits voor jezelf kopen. New Style Boutique werkt natuurlijk ook met de 3D functie en ik moet zeggen dat dit erg goed gedaan is voor een wat minder bekend spelletje. Het is grappig om de outfits in 3D te zien en je modellen er in rond te zien lopen. Uiteindelijk zul je de functie uitzetten omdat het toch wel erg vermoeiend is en het allemaal erg veel op elkaar lijkt.

De game is geschikt voor iedereen. Het enige nadeel hier is dat hij volledig in het Engels is. Dit verbaasd mij omdat het vooral leuk zou zijn voor jonge meisjes. Gelukkig kun je om uitleg vragen en zullen sommige steekwoorden oplichten. En waarschijnlijk spreekt het allemaal voor zich.

New Style Boutique is een leuke game waarmee je jezelf langer kan vermaken dan enig ander spel. Ik weet alleen niet of het de volle 40,- euro waard is. Maar mocht je deze voor een paar tientjes zien liggen dan zou ik hem meenemen.

Didi’s Score:
Fun: 8,5/10
Levensduur: 8,5/10