Maak kennis met de vier ruiters van de Apocalyps: War, Death, Fury en Strife. Nu schijnt het dat je in het eerste deel van Darksiders speelde met War. Maar ik heb Darksiders nog nooit eerder gespeeld, maar in dit deel speel je met Death. Je hebt twee enorme zeisen om mee te beginnen die je wel een duistere gevoel geven.

Voor de Darksiders noobies, net als ik, heb ik toch een stukje achtergrond informatie. Darksiders is een Action-Adventure game met verschillende RPG kenmerken zoals, een talent tree, loot, wapens, gear, quests en een uitgebreid leveling systeem.Darksiders:In deel één is het verhaal van wereldvernietiging nieuw leven in geblazen. Jij bent War en je zoekt wraak. Iemand probeert jou er in te luizen voor de Apocalyps. Ergens ver in de toekomst daalt een meteorietenregen neer op de aarde. Steden worden verwoest door de vernietigende brokstukken die uit de ruimte vallen. De brokstukken blijken echter demonen die de laatste overlevenden uit de weg ruimen om de mensheid uit te roeien. War wordt verantwoordelijk gehouden voor het voortijdig ontketenen van de Apocalyps. Valselijk beschuldigd, ontdaan van zijn krachten, begint War zijn zoektocht om de ware schuldigen te achterhalen en te bestraffen.Darksiders II:Volg Death door lichte en duistere omgevingen, terwijl hij de naam van zijn broertje War probeert te zuiveren, het broertje welke in Darksiders werd beschuldigd van het vroegtijdig in gang zetten van de Apocalyps. Alles draait nu om Death en zijn zoektocht.

Nu kunnen we eindelijk met de game gaan beginnen. Als je in Darksiders binnen komt zit je op je mooie paard Despair. En je kunt veel zeggen, maar dat is echt een gaaf paard! Je leert in een paar korte stappen de weg met je controller. Ik had dit echt nog nooit zo gespeeld en was blij met de uitleg. Death is een flinke spierbundel. Grote brede schouders en een sixpack waar je nog jaloers op zou worden. Nu wil ik zelf geen sixpack hoor, maar je hoort mij niet klagen om met Death te spelen. Een flink body pantser en die enorme zeisen, yaay!De wereld waarin ik speel is enorm. Ik ben nog maar net begonnen en zou al bijna verdwalen. Ik ben beter in spelen dan in het hele verhaal volgen. Ik heb het gevoel dat ik toch iets heb gemist omdat ik deel één niet ken. Ik heb me wel wat ingelezen, maar toch voelt het alsof ik iets mis.

Je komt binnen in The Veil, als spontaan mijn paard verdwijnt schik ik even, wat heb ik nu weer gedaan. Maar paarden horen niet thuis in Keeps. Dus ik mag alleen mijn weg vervolgen. Vrij snel mag ik gaan leren hakken met die geweldige zeisen. Combo’s ontstaan vanzelf als je maar snel genoeg op je tegenstander slaat. Ik vind het dan ook niks erg om even te leren vechten. Bam, oh beest is al dood. Ik ben even bang dat het alleen button bashen word, maar ik kom er al snel achter dat dat echt niet het geval is. Tijd om over muren te leren rennen dan maar. Ik ben hier al een echte noob een paar keer mee de mist in gegaan. Controller poke niet schuin genoeg en dan bof, dood in de greppel. Dit is overigens meer mijn gebrek aan Xbox ervaring dan dat het aan de game ligt hoor. Gelukkig kom ik er wel aan uit en ga ik lekker verder met mijn tutorial.

Ik heb nog de meeste moeite met door hebben wanneer ik omhoog moet. Ik heb ooit wel eens een Tomb Raider gespeeld en ook daar zag ik de goede houten springbalken over het hoofd. Misschien speel ik teveel ‘platte’ games?Voor ik het weet sta ik tegenover de eerste boss. Opgeroepen door The Cowsfather krijg ik War’s Shade en dan gaat mijn game pas echt goed beginnen. Hier moet je al veel ontwijken en goed timen wanneer je slaat. Niks geen button bashen meer, gewoon hard werken.

Darksiders zit vol met moeilijke en minder moeilijke puzzels. Verdwalen? Ja, hoor laat dat maar aan mij over. Gelukkig is er Dust, Death’s vogel, die helpt je welke kant je op moet. Jammer alleen dat het me twee uur gamen heeft gekost om er achter te komen wat die paarse stip (dus Dust) op mijn mini-map was. Je kunt hem ook laten zoeken. Dus als je echt vast zit laat hij je zien welke kant je op kunt.

Sowieso een dikke dankjewel voor THQ voor het meesturen van een guide. Ik haat spelen volgens een guide omdat ik dat het idee heb dat ik een boekje volg, niet dat ik zit te gamen. Maar als je goed verdwaald bent en echt niet meer ziet hoe je ergens moet komen dan was deze guide een goede hulp voor mij. Graphics:Deze game is wel goed te spelen op mijn analoge bakbeest tv, maar met een huis voor mij alleen heb ik mezelf toch even aan de flatscreen in de huiskamer geplant. Wat is dit een gave game om te zien. Ik blijf het zeggen maar Despair is echt super vet. Death en zijn wapens zien er allemaal super gaaf uit. Dikke zeisen en aparte fistweapons. Je omgeving kan heel divers zijn. Van donkere kerkers tot keeps of veel vuur en lava, door rode gloed omgeven. Levensduur: Ik heb (maar) een uur of zes in deze game zitten. Ik zeg maar omdat THQ een game heeft beloofd die je in 30 – 40 uur. In mijn mooie persmapje staat namelijk: “Vergist je niet: je bent al snel 30 uur bezig met deze game”. Ik geloof ze onmiddellijk want na zes uur ben ik nog lang niet richting een einde aan het spelen. Ik had hem dolgraag uitgespeeld voor jullie, maar ik heb er gewoon even de tijd niet voor en wilde jullie toch laten weten dat ik echt een hele gave game heb gevonden.

Mening: Sorry mannen het klinkt vast belachelijk voor jullie, maar ik vind Death echt freaking hot om mee te spelen. Mega zeisen en brede schouders, tsja ik kan het niet helpen, dat liever dan overdreven wiebelende boobs en schattige zwaardjes! Natuurlijk gaat het daar niet om, maar het is een plusje op mijn lijst. Ik heb soms echt enorm vast gezeten in puzzels en paden. Dat is dacht waar moet ik heen. Ik ben minder gewend aan spelen in de hoogte, via randen omhoog of een uitstekende paal waaraan je naar boven klimt. Hier heb ik vaak hulp gekregen van Dust of mijn THQ Darksiders guide. Het is lang geelden dat ik me een noob voelde in een game, maar ik voelde me wel uitgedaagd om meer te bereiken en om te vinden hoe dingen moeten. Mijn score:Gameplay: 8/10Fun: 7/10Levensduur: 9/10Graphics: 9/10Originaliteit: 8/10Totaal volgens reviewer: 8.2