Na een grondig onderzoek heeft de Advertising Standards Authority (ASA) geconcludeerd dat Electronic Arts zich niet schuldig gemaakt heeft aan misleidende reclame voor Mass Effect 3.De ASA onderzocht of de reclame van Mass Effect 3, waarin geclaimd wordt dat “beslissingen die in de afgelopen games zijn genomen de ervaring en het einde van Mass Effect 3 beïnvloeden”, misleidend zijn. Veel fans van de reeks waren teleurgesteld in het einde van de reeks en voelden zich bekocht. Vandaar dit onderzoek! ASA meldt echter dat er geen sprake is van misleiding: “We denken dat de keuzes van de speler in de game niet de invloed hadden op het einde zoals EA dat claimde. Maar we overwogen dat de drie eindes thematisch anders waren en dat deze eindes direct beïnvloed worden door de score van een speler.”ASA vervolgt: “We geven ook toe dat er ook een groot aantal kleine variaties in het einde van Mass Effect 3 zitten, en deze worden direct beïnvloed door de keuzes van spelers in de voorgaande games. (…) We concluderen dat de advertentie niet misleidend was.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.