Hoewel Kinect Rush, A Disney and Pixar Adventure misschien klinkt als een spelletje voor zeven jarige heb ik me als zevenentwintig jarige prima vermaakt. Kinect Rush bestaat uit vijf films en totaal vijftien levels. Als je Disney/ Pixar films sowieso alleen voor kinderen vindt, dan kun je nu misschien beter stoppen met lezen.

Je begint verplicht in Up. Je kunt namelijk niet gelijk vijftien levels spelen. Je begint bij level één en als je deze goed genoeg doet mag je naar twee. Maar voor je hier begint gaan we eerst een avatar maken.

Ga in het groene vak staan wat je op je scherm ziet en je wordt gescand. Nu wil ik mijn leuke review niet negatief beginnen, maar mijn scan was stom en leek niks op mij. Ik kreeg namelijk een donkere avatar. Ik heb mijn scan verschillende keren en verschillende dagen opnieuw gedaan, maar het enige wat veranderde was de kleur van het shirt van mijn avatar. Als ik kijk naar de review van Game Kings, dan heeft Skate wel een blank poppetje, dus ik denk dat mijn Kinect misschien een beetje kleurenblind is. Op zich maakt het natuurlijk niet heel veel uit hoe je avatar er uit ziet, maar het is wel leuk als deze een beetje op je lijkt.

Als je avatar klaar is dan stap je uit een bus en ga je naar het park. Door zelf te rennen, rent je avatar door het park. Aangekomen bij Up mag je aan de slag. Je krijgt steeds een inleidend verhaaltje en dan veranderen jij en het kindje waar je mee speelt. Bij Up ben je verkleed als padvindster. In Toy Story ben je een toy robotje, in Incredibles ben je een superheld met mega lange benen, in Ratatouille ben je een ratje en tot slot ben je in Cars een auto.

Ieder speeltje heeft iets van jezelf. Zo had ik een roze vest aan tijdens mijn avatar scan. Dan heeft je padvindster een roze shirt aan, is je toy half roze, heeft je Incredibles suit een roze detail, je rat een roze vestje om en heeft ook je auto roze details. Zo neem je steeds iets van jezelf mee in de levels. Per film heb je drie levels. UP* Huizenjacht* Bevrijd de vogel* Canyon Expeditie

Toy Story* Kinderdagverblijf Race* Luchthaven onveiligheid* Vuilnisbelt ontsnapping

Incredibles* Glij Avontuur* Omnidroid Strijd* Red Metroville

Ratatouille* Over de Daken* Sluisdeuren* Stop de Chef

Cars* Rijkunsten* Bommenteam* Konvooi Achtervolging

Ieder level heeft een character uit de originele films. Wordt je vergezeld door Douglas, de padvinder uit Up of door Woody uit Toy Story. Ze zijn allemaal ontzettend positief. Ze juichen je aan om door te gaan. Dus als je als speler/ kindje een foutje maakt dan is het niet gelijk een ramp. Zeker als je het goed gaat, dan hoor je Douglas roepen: “Goed zo, Ik hou van jou”. Mijn doel in de spellen vond ik vooral in punten scoren. Als kind ren je achter Douglas aan en wil je het zo goed mogelijk doen. Maar als volwassenen ga je proberen het zo snel mogelijk te doen of om zoveel mogelijk coins te scoren. Je kunt het zo uitdagend maken als je zelf wilt. Ik ben pas dingen opnieuw gaan spelen na dat ik alle levels had vrij gespeeld. Ik heb alle levels in één poging uit gespeeld met genoeg punten voor een zilveren medaille en een nieuw level. Ook speel je na 3 levels een extra ‘ability’ vrij waarmee je het level de volgende keer nog beter kan gaan doen. Ik had de meeste lol met Cars. Je rijdt door de straten. Na twee keer spelen kreeg ik een extra opdracht. Sloop alle reclame borden. Na drie keer spelen heb ik zoveel punten dat ik nog een opdracht krijg, maak alle “Mafia Barrels” kapot. Zo kun je al volwassen speler toch andere dingen doen dan alleen het spelletje spelen. Mijn doel was om in minimaal één keer goud te spelen en dat heb ik gedaan. In Cars level Konvooi Achtervolging heb ik goud gehaald.

Door alle levels te spelen heeft mijn Xbox Avatar zelf een bal gekregen. Dus in mijn vriendenlijst staat mijn ava te springen met deze leuke bal. Hier heb ik ook gezien dat ik 17 van de 50 achievements heb vrij gespeeld. Ook zag ik hier dat ik een denkfoutje gemaakt heb. Ik dacht, zilver, goud oké dan ben ik klaar. Maar tussen mijn achievements staat, behaal een platina medaille. Ik heb dus nog wel wat te scoren als ik dat wil.Mijn Mening:Ik heb me echt prima vermaakt met Kinect Rush, A Disney and Pixar Adventure. Ik heb nog geprobeerd het met mijn zeven jarige buurmeisje te gaan spelen, maar die had helaas geen tijd. Alle positieve aanmoedigingen in de levels zijn leuk om te horen. Ik heb door de kamer gerent, gesprongen en gevlogen. Je kan het zo simpel en zo moeilijk maken als je zelf wilt. Ga je voor snelheid of voor precisie. Pak alle coins of haal de snelste tijd. Ik vind dat jong en oud zich met deze game prima kunnen vermaken. Mijn score:Gameplay: 7/10Fun: 7/10Levensduur: 7/10Graphics: 8/10Originaliteit: 6/10Totaal volgens reviewer: 7