We hebben al eerder een review van deel 1, Adam’s Venture: The Search for the Lost Garden, en ook deel 2, Adam’s Venture: Episode 2 Solomon’s Secret, van de Adam’s Venture reeks geplaatst. Nu is het dus tijd voor Adam’s Venture episode 3: Revelations.Ikzelf heb deel 1 en deel 2 niet gespeeld, dus het was even de vraag of ik daar iets van zou merken tijdens het spel. Gelukkig voor mij, is het spel ook prima te spelen als je de eerste delen niet hebt gedaan. Het is niet zo dat je er gelijk niks meer van snapt, maar soms heb ik wel even het idee gehad dat ik iets had gemist.

Puzzels, puzzels en nog meer puzzels….In de reviews van de vorige delen kun je lezen dat Adam’s Venture allemaal draait om het oplossen van puzzels. In het derde deel is dit uiteraard ook weer het geval. De puzzels variëren in moeilijkheidsgraad. Ikzelf hou wel van puzzels oplossen, en heb veel spellen gespeeld waarin dit de bedoeling is. In dit spel zaten toch een aantal puzzels die erg lastig waren. Goede uitdaging dus! Het enige minpunt aan de puzzels was voor mij dat het soms erg onduidelijk was wat de bedoeling was van de puzzel. Je krijgt geen tot heel weinig uitleg over hoe de puzzel opgelost moet worden. Vaak was het voor mij dan ook maar uitproberen. Als je eenmaal doorhebt hoe de puzzel opgelost moet worden, is dit ook wel te doen, de ene keer wat makkelijker dan de andere keer.

Wat is er buiten de puzzels? Een leuk verhaal, waar ik heel af en toe het idee had dat ik iets miste, omdat ik de vorige delen niet had gespeeld, maar dat is wel een beetje logisch. Je reist in het spel met Adam, en zijn compagnon Evelyn, die in de vorige delen ook aan zijn zijde stond. Adam krijgt in het begin van de game een flashback over hem en Evelyn, die gevangen worden genomen door de kwaadaardige leider van de ‘Clairvaux’ groep, die hen gaandeweg aan het dwarsbomen is. In de game zelf herleeft Adam zijn momenten met Evelyn en zijn vader, die op zoek zijn naar nieuwe geheimen. Het verhaal is spannend en sleept je wel mee. Je komt in het spel op verschillende plaatsen. Je begint in de bibliotheek en reist al snel de wereld rond. De grafische kant van het spel valt mij eigenlijk tegen, heel mooi is het spel niet, en schoonheidsfoutjes zijn er zeker wel in te vinden. De karakters zijn ook geen grafisch genot, en bewegen erg houterig, maar heel erg stoorde het me niet. In dit spel draait het om de puzzels en het verhaal en vind ik het logisch dat het niet de beste graphics heeft. Zeker acceptabel dus. De muziek past erg goed bij de omgeving en de gebeurtenissen. Verder kom je al snel achter het leuke karakter van Adam; toch wel een beetje een grapjas. Af en toe zat ik wel te grinniken achter mijn PC om zijn opmerkingen. Flirten kan hij ook, hij doet dit dan ook regelmatig met Evelyn. Of het wel helemaal bij haar aankomt is een ander verhaal. Zou hij toch het meisje kunnen veroveren? Dat vraagt hij zich ook af!

MeningIk vond het een leuk spelletje om te spelen, met niet te makkelijke puzzels, wat voor mij als toch wel beetje ‘puzzelfreak’ een groot voordeel is. Het is wel erg kort, binnen een paar uur had ik het spel uitgespeeld. Ik denk daarom ook dat je de 3 delen niet als aparte spellen moet zien, maar bij elkaar als een opvolgend spel op verschillende gamedisks. Grafisch gezien had het beter gekund, maar het is zeker niet storend slecht. De controls zijn wel erg ouderwets, met de pijltjes toetsen. Lang geleden dat ik op zo’n manier een spel moest spelen, dus het was wel wennen! Al met al, heb ik me prima vermaakt, met dit (korte) puzzel spel.

Mijn score:Gameplay: 6/10Fun: 6/10Levensduur: 5/10Graphics: 6/10 Originaliteit: 8/10gemiddelde score volgens reviewer: 6,2