Blizzard heeft al aangekondigd dat Diablo III volgend kwartaal komt. Ze hebben ook een nieuwe Skill en Rune systeem bekend gemaakt.

Dankzij runes kunnen spelers hun skills speciale eigenschappen geven, waarmee ze meestal sterker worden of meerdere vijanden kunnen raken. Elke skill heeft een aantal verschillende runes en al die runes hadden meerdere levels. Deze runes zaten in je inventory en dat was een nadeel, gezien het nogal wat ruimte in beslag nam.
Jay Wilson van Blizzard verteld onder andere dat hij het ook niet een ideaal systeem vond.

“Originally, we tied this in to the itemization system because it felt like a good fit, as Diablo is all about the item drops. But with around 120 base skills, that meant there were around 600 rune variants; on top of that, each variant had five quality levels each, meaning ultimately there would be something like 3,000 different runes in the game… and we knew we were heading toward a problem.”

mogelijke level 13 Witch Doctor build met de nieuwe runes

In bèta nummer dertien zijn runes daarom niet beschikbaar als items. In plaats daarvan krijg je ze als optie in het skill menu en unlock je steeds meer verschillende runes als je levels omhoog gaat. Ze zitten dus niet langer in je inventory. Ook de verschillende levels binnen de runes zijn verdwenen en daarmee is het hele systeem een stuk overzichtelijker. De runes waren de laatste dingen die Blizzard nog wilde aanpassen en het lijkt erop dat de bèta hiermee toe is aan haar laatste versie. De nieuwe runes veranderingen kun je hier discussiëren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.