Eindelijk is hij er, Raving Rabbids, Alive and Kicking voor de Xbox 360, specifiek de Kinect. Je begint met een mega grappige intro. De Professor Rabbid is aan het proberen uit te vogelen hoe je Rabbids vermenigvuldigt. Hij gooit een koe ik een bad met een Rabbid en voor je het weet vliegen de Rabbids je om je oren! Ze komen overal vandaan, schieten uit rioolputten en klimmen door schoorstenen. Je Rabbid avontuur kan beginnen.

Er zijn verschillende menu mogelijkheden. Quick Play (1 – 4 spelers), Party Games (3 – 16 spelers), My Raving Rabbid (foto modus) en extra’s.Beginnen: Ik ben in mijn eentje begonnen in de Quickplay. Je kan random gaan spelen of je kan kiezen uit de lijst met games. Ik zal je de volledige lijst van 37 minigames besparen, want de vreemdste namen komen voorbij en die zeggen gewoon niet zoveel. Van deze 37 games zijn de details verschillend. Sommige zijn geschikt om alleen te spelen, sommige spellen kunnen alleen met twee spelers of zelfs met meer. Ook in Quickplay moet je kiezen. Speel je: alleen, één tegen één, twee in een team, drie in een team of vier in een team. De eerste twee heb ik geprobeerd. Alleen en één tegen één. Om je toch een idee te geven wat je allemaal gaat doen ga ik een aantal gênante screenies met je delen. Deze worden tijdens de game willekeurig van je gemaakt.

Guitar Hero
Hurl Goo

Lekker gênant hé?!?!Ondanks dat je random speelt had ik na vijf spelletjes al een keer dezelfde. Dat vond ik wel een tegenvaller als er 37 spellen moeten zijn. Toch heb ik vreselijk hard gelachen met bijvoorbeeld Guitar Hero. Je speelt hier in je kamer een soort Air Guitar. Op het scherm daarentegen heb je een dikke gitaar vast en moet je op de goede momenten de gitaar aanslaan en je handen op de goede plek van de gitaar houden. Een van de spellen die je hier ook ziet heet “Hurl Goo”. Hier niest onder in beeld een Rabbid. De snottebel komt heel lekker aan jouw neus te hangen terwijl je in beeld staat, gatver wat vies. Maar de Rabbid komt er dus aan hangen om hem op te eten, je draait en draait je hoofd en schouders om de Rabbid met snot en al het raam uit te gooien. Toevallig was ik vreselijk slecht in dit minispelletje. Want de snottebel liet niet los en vloog niet uit het raam. Als ik internet goed begrijp had ik moeten springen. Helaas word dat tijdens de game niet echt goed uitgelegd. Van “Headbang Frenzy” kreeg ik wel hoofdpijn hoor. Hoe harder je ‘head bangt’ hoe groter de bult op de Rabbid wordt. Pfff niks voor mij dat headbangen, hahaha.

Cleaning House
Bouncy Horse

Ook heb ik één tegen één gedaan met mijn vriend. Zo zit je beide op een opblaaspaardje en moet je bouncen om het paard zo snel mogelijk leeg te laten lopen. Dan sta je daar kei hard te springen en bouncen om maar te winnen. Beide zijn we lekker competitief en wilde we echt van elkaar winnen. De saus battle was echt onwijs grappig. Twee Rabbids staan de vloer vol saus te spuiten. Je moet zo goed en snel mogelijk je eigen kant schoon springen, vegen en glijden. Je krijgt dan punten voor de schoonheid terwijl de Rabbids vrolijk door spuiten. Mijn MeningIk heb me echt rot gelachen in deze game. Samen of alleen alle willekeurige spellen en bewegingen zijn leuk en goede spierpijn kwekers. In de meeste gevallen zie je echt je (huis)kamer en lopen de Rabbids er in rond. Halen zij kattenkwaad uit dan kun jij de rommel opruimen. Letterlijk of figuurlijk. Wel een groot nadeel vind ik je screenshots vinden. Ik ben uren bezig en ik heb ze nog steeds niet gevonden. Er staat dat je ze upload naar de Raving Rabbids website profiel van Uplay, maar dan de screenshots ook echt vinden is een heel ander verhaal. Als ze dadelijk in dit artikel staan is het me gelukt, maar dat krijgt een dikke 1!Graag wil ik eindigen met iets wat in een Raving Rabbids review niet mag ontbreken en wat je tot nu toe nog niet hebt gelezen: BWAAAAAAHHHHHH!Extra:Voor iedereen die gek wordt en zijn screens ook niet kan vinden hier een linkje:rabbidsalbum.uk.ubi.com/my-picturesOp je Xbox verplaats je de foto’s die je wilt naar Uplay via het Rabbids Extra menu. Daarna moet je naar bovenstaande link om ze op te halen. Als je al ingelogd bent in Uplay dan is je album gelijk daar. Moet je nog inloggen dan log je in (vink aan onthouden op deze computer), dan wordt de link corrupt. Deze klopt dan niet meer. Je klikt dan terug weer op bovenstaande link terwijl je ingelogd bent en dan kom je in je album. Mijn foto’s waren ruim 20 uur pending voor ik ze mocht downloaden. Je zou denken dat je altijd recht hebt op je eigen foto’s en niet dat iemand die moet goedkeuren…..Score:Gameplay: 7/10Fun: 8/10Levensduur: 8/10Graphics: 8/10Originaliteit: 7/10Totaal: 7,6