Iedereen, die Facebook heeft, kan nu met The Sims spelen. EA Games heeft een Sims game gemaakt met daarin de meest voorkomende items uit de officiƫle Sims games. Onze halve redactie heeft deze game op Facebook en samen hebben we deze review geschreven. Welkom in Littlehaven.

Je start met het aanmaken van een karakter in Sims Social. Je kan een mannelijke of vrouwelijke variant van jezelf maken. Je hebt beperkte keuze in haar en kleding. Je kan ook maar een paar eigenschappen kiezen, deze worden uiteindelijk uitgebreid naar de volgende eigenschappen; Creative, Villain, Socialite, Rocker, Romantic, Introvert, Tycoon, Geek en Athlete. Dit allemaal zal uitgebreid worden als je eenmaal het spel bent gestart.

Je hebt meteen een huisje op een kavel met tuin. Een kamer met daarin je keuken, woon,- en slaapkamer ineen. Een aparte badkamer en een hele hoop onkruid in je tuin. In de loop van het spel kan je nieuwe kamers aan je huis plakken en de boel verbouwen naar je eigen smaak. Je kan je huis vullen met nieuwe meubels en een nieuw behangetje of een nieuw tapijtje. Dit allemaal kost geld, de welbekende Simoleons, het betaalmiddel uit The Sims. Hoe verdien je dan geld?

Je verdient Simoleons door het doen van opdrachten, je onkruid wieden en je vaardigheden trainen. Naast Simoleons kan je SimCash aanschaffen. Deze kan je kopen via het spel en kosten ook echt geld! Verder heb je nog de Social Points die je krijgt als je met andere Sims interacties hebt. Als laatste nog je XP waarmee je levelt.

De opdrachten die je volgt worden gegeven door Simspoppetjes die je links op je speelscherm kan vinden. Deze opdrachten zijn erg afwisselend en geven je meteen een kijkje hoe het spel werkt. je kan het vooral in het begin gebruiken als tutorial. De opdrachten die je moet doen zijn uiteenlopend en en helpen je onder andere met je vaardigheden. Als je de hele opdrachtenreeks hebt gevolgd van een van de Simspoppetjes, krijg je een achievement. Op dit moment zijn er 129 stuks die je kan halen.

Leer koken, schilderen, muziek maken of klim in de pen en ga schrijven. Je hebt telkens een bepaald aantal blokjes van een vaardigheid die je kan doen. Heb je deze balk vol, ben je ‘skilled up’. Je gaat dan een stapje hoger in deze vaardigheid en verdient ook weer extra Simoleons. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je buren/vrienden je soms moeten helpen met het verzamelen van items om verder te groeien in de vaardigheid. Je kan met al je Facebook vrienden een Sims relatie aangaan. Gewoon als vrienden, geliefden of als vijanden! Door interacties te doen met vrienden zorg je er voor dat jouw Sim niet depri raakt en verdien je soms weer items die je kan gebruiken voor het upgraden van je opdrachten of vaardigheden.

Natuurlijk wil je aaaaal je Simoleons uitgeven aan leuke dingen voor je huis. Dit kan met de verschillende geldwaarden die je verzamelt. Denk dat aan de eerder benoemde; Simoleons, SimCash en Social Points. Je kan ook cadeautjes krijgen van buren die je hebt geholpen met bijvoorbeeld een aanbouw aan het huis te bouwen.Naast dit alles kan je met de items die je verzamelt nog weer extraatjes kopen waarmee je bijvoorbeeld heel lollig kan worden of teleporten als een ninja…Zijn wij al buren?

About LadyPatries

Gamer, Moeder, Vrouw van <3

View all posts by LadyPatries