Adam Venture is een echte actieheld; avontuurlijk en vindingrijk. Dat kan hij ook wel gebruiken in Adam’s Venture: Episode 2 Solomon’s Secret! Beleef een fantastisch verhaal.VerhaalIn Adam’s Venture: Episode 2 Solomon’s Secret begin je in een vliegtuig waar, denk ik, gerefereerd word aan het eerste deel. Ik heb deze niet gespeeld dus ik weet het niet zeker, maar natuurlijk hebben we hier ook een review van voor de nieuwsgierigen. Als je landt wordt je wordt gevangen genomen en hier begint het spel pas echt. Het verhaal speelt zich af in de jaren ’20 in Jeruzalem. Hier komt Adam terecht in de zoektocht naar de schat van koning Solomon, die niet is wat hij lijkt.

ChemieWat je vanaf het eerste moment opvalt is de aparte chemie tussen Adam en Evelyn. In het begin van het spel vond ik haar maar een irritante zeur, maar als het verhaal zich voort zet blijft de chemie je boeien. Dan bitchen ze op elkaar, dan hebben ze elkaar weer nodig. Adam vindt zichzelf ook wel een beetje ‘the man’. Wat Evelyn irriteert, maar mij ook. Ondanks alles maakt hij het spel wel interessant. Want hoe leuk is het dat Adam in een gat valt precies als hij net loopt te verkondigen hoe perfect hij is…

PuzzelenHet meest centrale in deze game is het logisch denken en het puzzelen. Je rolt van puzzel in puzzel. Van een kist ‘lock picken’ naar de meest ingewikkelde combinatie van hendels overhalen. Ook moet je niet vies zijn van een rekensommetje. Want wat is sterretje + driehoekje = cirkeltje? Probeer dan maar eens een hele muur van deze sommen op te lossen door de symbolen te combineren met de juiste cijfers. Wel kun je nog letten op groene sparkles, dat zijn items die je nodig hebt. Als je helemaal vast zit in een puzzel kun je bij mijn weten deze niet skippen, want dan gaat er (vaak) een deur gewoon niet open. Toch zijn er online wel hulpmiddeltjes te vinden hiervoor. Die zal ik hier niet verklappen voor de puzzelaars.

GameplayEr komt geen muis te pas aan het spelen van Adam’s Venture II. Je loopt met W A S D of met je cursortoetsen. Springen met Spatie en rennen met Shift. Voor bukken het je CTRL nodig. Zo kom je het spel rond. Pas wel op, soms loop je zeer gemakkelijk overal doorheen en soms blijft Adam hangen achter een grassprietje. Hoewel je net nog over een grote steen bent gelopen zonder springen heb je voor dat ene grassprietje toch je spatiebalk even nodig. Ik miste mijn muis eigenlijk nauwelijks. Wel miste ik de mogelijkheid even mijn camera te draaien. Want rondkijken in een kamer gebeurt zonder de kamer te kunnen draaien. Als je het spel hebt uitgespeeld kun je ook bonus content vrij spelen door codes te vinden. Deze vind je tijdens het spelen en kun je invoeren op de opgegeven site.

MeningIk vond het een leuk spelletje om te spelen. Soms lekker frustrerend als je een puzzel niet doorkomt. Maar het is zo snel afgelopen. Ik heb nu het hele spel in een week uitgespeeld en dat is omdat ik weinig tijd had en ik gewoon slecht ben ik logisch nadenken puzzels. Dus als je heel goed bent hierin dan ben je hier erg snel doorheen gelopen. Grafisch gezien kon het beter op een beter computer, maar zelfs op lage graphics is alles goed te zien en te spelen. Het open einde vraagt wel weer om een deel 3. Score:Gameplay: 7/10Fun: 6/10Levensduur: 4/10Graphics: 7/10 Originaliteit: 7/10Totaalscore volgens reviewer: 6,2