4 april 2011 was het dan zo ver we mochten samen met een hoop andere pers voor het eerst de multiplayer modes van F.E.A.R 3 spelen.De game waarvan je nu al weet dat je die beter met de lichten aan kunt spelen maar dat toch niet doet.

Ik reisde voor jullie af naar Amsterdam het Warner Bros kantoor om mijn angsten te overwinnen. Bij binnenkomst kregen we eerst een lekker kopje koffie waarna we allemaal naar de bioscoop zaal gestuurd werden voor de game F.3.A.R. Ernst Zamora de producer van F.3.A.R gaf ons nog even een samenvatting van deel 1 en 2 uit deze franchise waarna hij de controller pakte en ons een volledige nieuwe singleplayer mode liet zien. Naast dat je F.3.A.R gewoon in je eentje kunt spelen kun je er ditmaal ook voor kiezen op de Co-op Singleplayer te spelen. Pointman de hoofdpersoon uit de F.3.A.R delen krijgt hulp van zijn broer (Paxton Fettel). Paxton is echter in deel 2 vermoord door Pointman en weer herrezen als een sterke geest in de DLC: Reborn. De 2 broers moeten nu dus samenwerken wat voor gekke situaties zorgt aangezien ze niet de meest voor de hand liggende broeder liefde delen. Het grootste voordeel van deze Co-op is dat je beide een andere kant uit kan, het hoeft dus niet zo te zijn dat je elkaar alleen maar volgt. Dit zou voor de achterste namelijk betekenen dat hij/zij minder schrik momenten en actie ziet. F.3.A.R heeft ook een nieuw punten systeem waarbij je kunt kiezen om alles voor jezelf te houden of te delen met je partner. Door deze punten te verdelen creëer je een eigen draai aan de game en zal de game anders spelen als je hem later nog eens opstart en alle punten voor jezelf houd.

Nadat we de Co-op gezien hadden stonden er een aantal Demo-pods klaar met daarop de Multiplayer van F.3.A.R. Samen met 3 andere mensen kon je kiezen uit verschillende matches. Zo was er een match genaamd “Fucking Run” waar het de bedoeling is dat je samen met je team binnen een bepaalde tijd van punt A naar punt B komt. Dit betekend dat je niet even rustig wat zombies kunt neerknallen want als je niet doorrent en omkijkt zie je de lucht grijs worden en komt er een soort mega stofwolk op je af, de “Wall of Death”. Dit is een ontzettend leuke mode maar als je dan een keer niet op tijd bij de safe zone bent kun je ook ongelofelijk boos worden omdat je net die 3 secondes te kort kwam.In de “contractions” mode is het de bedoeling de golven van vijanden te verslaan. Je krijgt even de tijd om wapens uit te zoeken en daarna is het gewoon knallen. Er zijn daar mogelijkheden om te schuilen door je eigen bunker dicht te timmeren of je kunt er kei hard tegenin gaan in een robot pak de “Mechsuit”. Deze mode is iets wat we allemaal kennen, maar dat is niet erg zo kunnen we langzaam wennen aan de andere multiplayers.

“Soul survivor” dit vond ik de meeste hectische mode, maar dit kwam misschien ook omdat ik hem in het begin niet snapte. Je speelt allemaal als geest en er lopen zombies rond in de maps. Het is de bedoeling dat je een zombie overneemt zodat je in hem zit en kan schieten. Als je in de zombie zit is het de bedoeling zoveel mogelijk andere zombies neer te schieten. Ook moet je uitkijken voor je medespelers want als hun ook in een zombie zitten moet je ze neerschieten dan krijg je een groot deel van hun punten. Een groot nadeel is dat je niet ziet welke zombies ingenomen zijn door geesten.Deze mode vond ik stiekem echt het leukst ”Soul King” in deze mode word er iemand bezeten door Alma. Deze persoon is vanaf dan een geest en zijn doel is om alle andere spelers ook te bezeten. En natuurlijk is het The last man standing wat inhoud dat als jij als laatst overblijft en de tijd afgelopen is je een heleboel punten scoort.

Ik hoop dat Alma ons een beetje met rust laat na het spelen van deze demo. We mochten dit artikel ook niet voor 14 april plaatsen, en nadat je Alma hebt gezien doe je dat ook echt niet.

F.3.A.R ligt vanaf 27 mei in de winkels voor de Xbox 360, PlayStation 3 en de PC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.