Na het installeren van de addon, van de game Wings of Prey, wilde ik meteen testen wat nu de toegevoegde waarde is natuurlijk. Het was even zoeken, maar de addon-content zit verstopt in het scherm waar je losse missies kan spelen. Jammer, ik had toch gehoopt op een nieuwe campaign!Maar goed, dat mag de pret niet drukken, even een Duitse missie proberen.Helaas kreeg ik een pop-up dat ik deze content kon kopen voor 50 yums(?). Even zoeken op internet.. Ah! Yums is de currency die yuPlay gebruikt, de partij die het online gedeelte van het spel voor zijn rekening neemt. Maar ik wil niet online. Goed, terug naar het spel, nog eens proberen.. Nope, ik moet echt betalen. Opnieuw opstarten dan maar, want ik kreeg een vraag om in te loggen die ik heb genegeerd. Goed, inloggen.. verplichte registratie… Okay, done!

Spelen!Ehm, nee.Zo gauw ik een missie aanklik wil hij de game automatisch registreren (wat hij tijdens de installatie al gedaan heeft, terwijl ik toen nog geen account had bij yuPlay. En het is blijkbaar ook niet nodig aangezien ik toen geen login-scherm kreeg..). Geen probleem, ik heb nu een account dus toe maar!Hmm. Lastig, registratie-proces locked mijn hele pc. Na opnieuw opstarten, zie ik verstopt ergens op de launcher van de game (waar je de instellingen ook kan doen) een “Log In” linkje. Laten we dat dan eerst maar eens doen, want ik wil de game nu toch wel registreren en toevoegen aan mijn account, anders kan ik niet spelen!

*Klik**Launcher en internet browser reageren niet meer**Zucht*Oh kijk!Als ik de hangende onderdelen afsluit zit daarachter een login schermpje verstopt!Eindelijk!Oh, en blijkbaar heb ik ook een nieuw stukje automatisch startende software erbij, de YuGame Client.Jippie.Na het opnieuw starten van de launcher heb ik eindelijk een knopje om de game te registreren.*Klik**Code invoeren**Niks*Hmm. Even naar de website gaan.. inloggen.. profiel.. Ja, hij staat er wel bij!Zou ik nu dan eindelijk….?*Start game**Inloggen**Luftwaffe mission, jaaah!**Inloggen*Uhhh? net gedaan toch? Ok, hij hangt weer..Even alt-tabben naar Windows..Weer een login schermpje!Heb nu 3 yuGame Clients tegelijk draaien, allemaal netjes ingelogd, zou het genoeg zijn?Terug naar de game…Yup, kan EINDELIJK de missie spelen!!

En hier kan ik erg kort over zijn: totaal, niks, noppes, nada nieuws onder de zon. De Duitse missies verschillen maar in een punt van de standaard missies: andere vliegtuigen.Voor de rest is het als volgt:”Bescherm de Duitse bommenwerpers” in plaats van “Bescherm de Engelse bommenwerpers”.”Schiet alle Engelse toestellen neer” in plaats van “Schiet alle Duitse toestellen neer”.”Bombardeer een Engels vliegveld” in plaats van “Bombardeer een Duits vliegveld”.Enzovoorts enzovoorts!Dus als je wilt weten hoe de rest is, lees dan hier de review van het originele spel.

Verder is het ZWAAR irritant dat je elke keer als je het spel start, je de verplichting krijgt om in te loggen, waarna het spel lijkt te hangen. Je moet alt-tabben naar Windows voor het login-scherm om vervolgens de addon WEER OPNIEUW te activeren!!Terwijl hij netjes in de lijst van geactiveerde producten staat..

Al met al dus een teleurstellende addon, niet alleen vanwege de stuiterende login en registratie procedure.Voor de fans die om de irritante dingen heen kunnen kijken is het vast erg leuk om nieuwe vliegtuigen te hebben, vooral voor het online gedeelte natuurlijk. Al valt zelfs dat volgens de spec van de addon vies tegen. Er zijn maar 2 nieuwe (Duitse) vliegtuigen en 44 nieuwe skins voor de al bestaande.Ik geef deze addon dan ook een magere voldoende, een 5,5 lijkt me redelijk!