Op dit moment heeft Blizzard al vier previews geplaatst van de class veranderingen. De rest zal waarschijnlijk later vandaag en/of morgen volgen, afgezien van de Paladin. Die preview komt hoogst waarschijnlijk pas 16 april, omdat de Paladin op dit moment nog niet ‘klaar’ is voor een preview. Het begin is aan de Warrior.Elke class krijgt in Cataclysm te maken met de nodige veranderingen. Let er wel op dat dit géén definitieve veranderingen zijn, er kan immers nog van alles gebeuren.Nieuwe Warrior Vaardigheden: Inner Rage (Level 81): Wanneer je een volledige 100 rage hebt bereikt krijg je een buff dat 50% meer rage verbruikt, maar wel 15% meer damage aan zal richten voor een korte tijd. Dit is overigens een passieve vaardigheid, je hoeft het zelf dus niet te activeren. Het doel van deze verandering is om een maximale rage te krijgen en niet dat het aanvoelt als een ‘straf’. Dit zal nog uitvoerig getest worden in de beta, want het is niet te bedoeling dat Warriors ‘niks’ doen tot ze die 100 bereiken.Gushing Wound (Level 83): Dit zal zorgen voor een bloedend effect op het betreffende target. Wanneer je target beweegt krijg het een extra stack en wordt de duur van Gushing Wound vernieuwd. Het heeft een maximum van 3 extra stacks. Op dit moment heeft het geen cooldown omdat je er 10 rage voor gebruikt en duurt het zo’n 9 seconden. Gushing Wound is zo ontworpen dat het zwakker is dan Rend, maar met drie stacks is het juist beter.Heroic Leap (Level 85): Als Warrior maak je met deze actie een sprong op je target en pas je Thunder Clap toe op alle tegenstanders in de omgeving. Je kunt Heroic Leap gebruiken in Battle Stance en het deelt een cooldown met Charge. Juggernaut en Warbringer talents zorgen ervoor dat je Heroic Leap kan gebruiken in elke houding in de strijd. De cooldown is wel langer dan die van Charge, maar het bevat ook een stun effect. Dat zorgt ervoor dat je target nog steeds daar is wanneer je land.

Veranderingen vaardigheden en mechanica:* Heroic Strike is niet langer meer een ‘on next swing’ aanval, omdat deze verwijderd wordt in Cataclysm. Het wordt nu een instant aanval en kost je tussen 10 en 30 rage. Je kunt hem dus niet gebruiken als je onder de 10 rage zit, maar zo gauw je dit behaald hebt zal het oplopen tot 30. Bovendien doe je extra damage voor elke rage punt dat verbruikt wordt boven de 10.* Battle Shout, Commanding Shout en mogelijk ook Demoralizing Shout zullen meer gaan werken als Horn of Winter van de Death Knight. Het kost je niks, zorgt voor het genereren van rage op huidige effecten en heeft een korte cooldown.*Met Whirlwind bereik je een onbeperkt aantal vijanden, maar slechts voor 50% van je weapon damage. Dit is ook eigenlijk bedoeld voor meerdere targets, niet voor een.* In het algemeen zullen heals die gedaan worden door andere spelers in Cataclysm minder gerelateerd zijn aan de health van spelers. Om Mortal Strike minder ‘dwingend’ te maken, maar toch nuttig in PvP, zal Mortal Strike healing verminderen met slechts 20%. Alle gelijkwaardige debuffs, ook die van de Shadow Priest en Frost Mage, zullen voor 20% minder helend zijn. Op dit moment overwegen ze niet om dit aan een andere class te geven, hoewel ze het nut in PvP nog verder zullen onderzoeken.* Sunder Armor wordt terug gebracht naar drie stacks in plaats van vijf en zorgt slechts voor een verlaging van 4% van je armor per stack. Ze willen het gebruik van deze debuff ook gemakkelijker maken om te gebruiken en minder schadeschommeling wanneer het weg valt.Nieuwe talents en veranderingen van oude talents:* Verschillende talenten die de kosten van rage verminderen, zullen voortaan meer gericht zijn op het verhogen van de damage.* Furious Sundering in de Fury tree zorgt ervoor dat Sunder Armor 25/50% weapon damage doet en verminderd je threath bij 50/100%.* De Mace en Poleaxe specialisatie talents in de Arms tree worden verwijderd. Het zijn passieve stats en daar willen ze zich in de toekomst minder op richten.* Disarming Nature is een van de nieuwe talenten. Het zorgt ervoor dat je target ineenkrimpt van angst voor 5/10 seconden.* Pummel, een Fury talent, is verbeterd. Pummel onderbreekt tegenstanders en genereert 10/20 meer Rage.* Blitz, een nieuw talent in de Arms tree, zorgt dat Charge extra damage doet. Het aantal is mogelijk afhankelijk van de afgelegde afstand.

Mastery Passive Talent Tree bonussen:ArmsMelee DamageArmor PenetrationBonus SwingFuryMelee DamageMelee HasteEnrage IntensityProtectionDamage ReductionVengeanceCritical Block ChanceBonus SwingDit is vergelijkbaar met het talent Sword Specialization die je nu kan vinden in de game, maar Bonus Swing zal werken op alle ‘aanslagen’ en alle wapens. Je hebt kans op een gratis instant weapon swing die je target raakt met 50% damage. Enrage IntensityElk voordeel als je ‘enraged’ bent wordt verhoogd. Dit omvat dat je meer damage/healing doet met talents als Bloodrage, Death Wish, Enrage, Berserker Rage and Enraged Regeneration.Critical Block ChangeBlock rating zal veranderen en heeft nu een kans om een melee swing aanval te blokkeren met 30%. Protection Warriors hebben daarnaast ook nog de kans dat het een critical block wordt en dat ze een melee swing aanval blokkeren met 60%. Er bestaat ook nog een kans dat er talents komen waardoor je nog meer zal kunnen blokkeren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.