Inmiddels zijn alle classes al aan de beurt geweest en nu is er dan ein-de-lijk de preview van de Paladin.Lees hier de eerdere previews: Warrior, Shaman, Warlock, Priest, Death Knight, Rogue, Hunter, Druid en Mage.Nieuwe Paladin Spells:Blinding Shield (level 81): Veroorzaakt schade en verblind alle targets in je buurt. Het kan zijn dat dit effect allen geldt voor degene die face-to-face staan met je shield, op een wijze vergelijkbaar met Eadric the Pure’s vermogen van Radiance in Trail of the Champion. De Holy tree zal een talent krijgen dat je damage en critical strike kans verhoogt, terwijl de Protection tree een talent zal krijgen dat van deze spell een instant cast maakt. Het heeft een cast tijd van 2 seconden en hiervoor moet je een schild gebruiken.Healing Hands (level 83): Healing Hands is een nieuwe healing spell. Hiermee healt een Paladin zichzelf, een beetje zoals Healing Stream Totem. Het heeft een kort bereik, maar duurt lang genoeg zodat de Paladin andere spells kan casten terwijl Healing Hands actief blijft. Het duurt 6 seconden en heeft een cooldown van 15 seconden.Guardian of the Ancient Knights (level 85): Met deze spell summon je een tijdelijke bewaker, die eruit ziet als een met licht gewapende en gevleugeld wezen met een zwaard. Het visuele is vergelijkbaar met de Resurrection spell die gebruikt wordt door d Paladin in Warcraft III. Je bewaker zal een bepaald effect geven, afhankelijk van je gekozen spec. Voor Holy Paladins healt de bewaker je meest ‘gewonde’ bondgenoot, hij absorbeert inkomende damage voor Protection Paladins en hij brengt juist damage aan je vijanden toe voor Retribution Paladins. Dat laatste is vergelijkbaar met Gargoyle of de Nibelung staff van een Death Knight. Het heeft een cooldown van 3 minuten en duurt 30 seconden (hangt ook nog af van welke bewaker tevoorschijn komt).

Veranderingen vaardigheden en mechanica:* Crusader Strike wordt een mogelijkheid die je al op level 1 krijgt. Blizzard heeft het idee dat de ervaring van het levelen van een Paladin minder leuk is door het missen van een instant attack. Retribution krijgt daar een nieuw talent voor in de plaats, dat Crusader Strike zal wijzigingen of volledig zal vervangen.* Cleanse wordt aangepast, zodat het zal werken met het nieuwe dispel systeem. Het haalt defensieve magie (debuffs op vriendschappelijke targets), ziektes en vergif weg.* Blessing of Might geeft hetzelfde voordeel als Wisdom. Als je twee Paladins in je groep hebt kan de ene Kings gebruiken en de ander Might. Er zal minder behoefte zijn om specifieke buffs te plaatsen op specifieke classes.* Holy Shock zal een healing spell worden die voor alle Paladins beschikbaar is.Nieuwe talents en veranderingen oude talents:* Ze willen de verdedigingsmogelijkheden van Retribution en Holy Paladins verlichten. Ze denken dat de krachtige defensie van Paladins ze een beetje tegenhoudt, vooral in Arena’s. Een verandering die ze overwegen is het verlagen van de duur van Divine Shield met een paar seconden. Dat gezegd hebbende, Retribution doet het erg goed in Battlgrounds en juist in Cataclysm zal er een grote focus liggen op Battlegrounds vanwege de goede PvP beloningen. Het healing gebeuren zal in Cataclysm ook anders gaan, wat onder andere betekent dat een Paladin zichzelf niet helemaal kan healen tijdens de duur van Divine Shield. Maar ze verwachten dat dit niet echt een probleem zal zijn.* Ze hebben het idee dat de Paladin nog een ‘mechanische’ verandering moet hebben, wat een groot risico met zich mee kan brengen als een speler op de verkeerde knop drukt. Ze willen dat deze spec wat meer nut heeft in PvP. Nu is het succes van een Retribution Paladin gereduceerd tot het doen van fatsoenlijke damage, of dat ze gewoon goed zijn om in leven te blijven.* Blizzard wil de duur van Sacred Shield verhogen tot 30 minuten, maar behoudt wel een maximum van een target. De bedoeling hiervan is dat de Paladin dit kan gebruiken voor zijn belangrijkste healing target. Ze willen de toolbox voor de Holy Paladin verbeteren en verplaatsen, zodat ze niet meer de voor de hand liggende keuze zijn voor het healen van de tank, terwijl ze gezien worden als een zwakke groeps healer.* Ze willen een plekje maken in de Holy tree voor een grotere heal, dat zal corresponderen met Greater Heal. Flash of Light blijft een snelle heal die nog steeds evenveel zal kosten, Holy Light wordt de go-to heal met een gemiddelde efficiëntie en productie. Beacon of Light wordt veranderd en zal nu werken met Flash of Light. Ze vinden het een leuke mogelijkheid, maar willen dat Paladins er slim mee omgaan en dat ze niet voortdurend healen voor twee keer zoveel. * Holy Paladins gebruiken Spirit als hun mana regeneratie stat.* Protection Paladins hebben behoefte aan een andere rotatie tussen single- en multi-targets. Ze zijn eveneens aan het kijken voor een noodzakelijke cooldown tussen elke rotatie.* Holy Shield zal je straks niks meer kosten. Het is ontworpen om je block kans te verhogen wanneer je schild actief is, je hebt een klein beetje threat en je zal nog steeds een klein percentage damage doen.

Mastery Passive Talent Tree Bonussen:HolyHealingMeditationCritical Healing EffectProtectionDamage ReductionVengeanceBlock AmountRetributionMelee DamageMelee Critical DamageHoly DamageMeditationDit zet Spirit om in mana, zoals de Priest, Druid en Shaman healers ook hebben.Critical Healing EffectWanneer een Paladin een crit krijgt op een heal, zal hij of zij daarna meer healen.Block AmountZe willen de uitrusting van de Paladin zo houden dat hij met tanken nog steeds veel zal blokkeren. Als voorbeeld, een Warrior tank krijgt soms critical blocks, maar de Paladin zal meer damage absorberen met normale blocks.Holy DamageElke aanval die Holy damage doet, zal daarna qua damage toenemen.VengeanceDe nieuwe mechanica is zo ontworpen dat de damage die de tank doet (en daardoor ook zijn threat) niet achterop raakt als damage-dealing classes hun gear verbeteren gedurende de uitbreiding. Alle tanking specs hebben Vengeance als hun tweede passieve talent tree bonus. Wanneer een tank geraakt wordt, zorgt Vengeance voor een Attack Power buff gelijk aan 5% van de aangerichte schade, tot een maximum van 10% van de spelers unbuffed health. Wanneer je een boss tegenkomt verwachten ze wel dat je Attack Power gelijk is aan 10% van je health. De 5% en 10% bonussen nemen aan dat je 51 talent punten in je Protection tree hebt gestopt. Deze waarden zullen kleiner zijn op lagere levels.De bonus van Vengeance krijg je alleen als je de meeste punten hebt gespendeerd in de Protection tree, zodat je Holy en Retribution Paladins er niet mee ziet rondrennen. Vengeance stelt Blizzard in staat om op dezelfde manier tanking gear te ontwerpen zoals ze dat nu doen; er zullen een aantal damage-dealing stats zijn, maar vooral stats gericht op overleven. Druids hebben meestal meer damage-dealing stats, ook op hun tanking gear. Hun Vengeance voordeel is dan kleiner, maar het doel is om alle vier de tanks dezelfde damage te laten doen wanneer ze aan het tanken zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.