Sprill werd vastgehouden door een stel buitenaardse wezenss in de Bermuda driehoek, maar hij wist te ontsnappen. Deze buitenaardse wezens zijn door de tijd gereist en in aanraking gekomen met verschillende voorwerpen. Nu moeten Sprill en Ritchi alles weer op orde maken, zodat de geschiedenis niet zal veranderen.

Ontsnapt, wat nu?Na de ontsnapping van Sprill bij de buitenaardse wezens heeft hij zijn goede en altijd hongerige vriend Ritchi om hulp gevraagd. Ritchi is de handigste van de twee en zorgt voor een tijdmachine om naar andere tijden te reizen. Je komt bijvoorbeeld in het oude Egypte, de verre toekomst en andere gebieden.

Zoek en vindJe moet allerlei voorwerpen verzamelen die op een verkeerde plek terecht zijn gekomen en alles in de oorspronkelijke staat achterlaten. De levels zien er leuk uit en het valt soms wel op wat je moet hebben, maar dat is ook omdat bepaalde items er gewoon uitknallen omdat ze niet in een gebied als Egypte passen. Het is niet altijd makkelijk om alles snel te vinden, dus heb je gelukkig een hint knop die je kan assisteren. Deze heeft laadtijd, dus als hij gebruikt is moet hij even weer opladen. Sprill is niet altijd het meest handige wezen, gooit wel eens iets om of kan het laatste item niet vinden. Slapende honden moet je niet wakker maken, maar afleiden! Dan moet je op zoek naar elementen om iets in elkaar te zetten om dus bijvoorbeeld die slapende hond af te leiden. Het vergt wat zoek en denkwerk, maar is zeker een uitdaging.

Mini-gamesTussen het zoeken door kom je verschillende mini-games tegen. De ene is makkelijker dan de andere, maar er kunnen hele pittige tussen zitten, lang leve het ‘overslaan’ knopje. In totaal zijn er zo’n 55 mini-games om te spelen. Ben je dol op trofeeën? Dan is het een aanrader om ze allemaal te spelen om dus een trofee in de wacht te slepen.

Voor jong en oud?Als je de figuren Sprill en Ritchie bekijkt, moet ik zelf aan een jongere doelgroep denken. De puzzels zijn geschikt voor jong en oud. Het zijn in elk geval hersenkrakers die voor jong en oud goed kunnen zijn om je hersenen wat wakker te houden. Het verhaal is duidelijk, goed te volgen en ook wel grappig en wat spannend op zijn tijd.

Mijn meningHet is een game waar je verscheidene uren zoet mee kunt zijn. Ik ben er doorheen gespurt omdat het verhaal me boeide, ik meer wilde zoeken en vinden en de mini-games wilde spelen. De mini-games zijn af en toe echt pittig, maar ik vond ze allemaal erg leuk om te doen. Zoals ik al eerder aangegeven heb, lang leve de overslaan knop. Het filmpje van de verhaallijn vond ik leuk, maar zag er een tikkeltje kinderachtig uit. Kan natuurlijk ook mijn persoonlijke mening zijn. Het verhaal was leuk, vooral aan het einde! Deze game is ook zeker leuk voor de casual gamers onder ons en voor verschillende leeftijden geschikt. Als je het niet erg vind, doe ik nog even een rondje van het spel. Uitgever van de game is Denda.com. Een demo van de game is hier te vindenDe richtprijs is € 6,99

Games en tijdlijn

About LadyPatries

Gamer, Moeder, Vrouw van <3