Archlord bestaat al een tijdje, maar ik heb deze game voor jullie toch even uitgetest. Het is een gratis te spelen MMORPG en het speelt zich af in de wereld Chantra.Jouw doel? Archlord worden!

Als je op de website van Archlord komt is er een hele verhaallijn te vinden. Hier merk je echter helemaal niets van in de game zelf, wat erg jammer is. De game haalt voornamelijk zijn kracht uit het vervullen van quests.Voordat je gaat beginnen moet je een account aanmaken bij Codemasters en natuurlijk je eigen personage creëren waarmee je het spel gaat spelen. De keuze om je eigen personage te maken is vrij beperkt. Er zijn drie rassen beschikbaar: de Mensen, de Orcs en de Moonelves. Binnen deze rassen kun je ook nog kiezen uit verschillende klassen. Wat erg tegenvalt is dat je niet het geslacht kan kiezen, deze staan al vast bij het kiezen van de gewenste klasse. Neem bijvoorbeeld het Orc-ras. Wil je een mannelijk personage, dan zal een Berserker je keus zijn. Wil je echter een vrouwelijk personage hebben, dan zal je toch voor de Hunter moeten gaan. Wat wel weer een leuk element is, is dat je tijdens het spelen van het spel je personage nog wel wat kan aanpassen door middel van nieuwe kapsels, gezichten en natuurlijk armor. Er is voor elke klasse een bepaalde soort armor beschikbaar.

De graphics van de game zijn niet heel slecht voor een gratis game, maar er zitten wel veel bugs in. Zo gaat je personage soms ineens de andere kant op, blijf je vaak vastzitten als je langs een rots of een huis loopt en het besturen van de camera levert ook enige frustraties op.Ook oogt alles in de omgeving vrij doods. Zo waggelen de NPC’s een beetje heen en weer en hebben ze maar één zinnetje. Hetzelfde geldt voor de monsters in de wereld, het waggelt maar nutteloos heen en weer en het wacht op een aanval van jou. Zo’n beest zal nooit uit zichzelf jou aanvallen, zelfs niet als je door ze heen loopt. Ook een enorm nadeel van het spel en wat mij persoonlijk enigszins tegenhoudt om verder te spelen is dat je lange afstanden moet lopen. Je beschikt niet over de mogelijkheid om te rennen en in het begin heb je nog geen mount.De quests zijn verder ook niet heel bijzonder en gaat het voornamelijk om verloren spulletjes ophalen en monsters killen (het zogenaamde “grinden”).

Vanaf 30 is het pas mogelijk om door de wereld te racen op een mount en je kan een gilde beginnen. Hiermee wordt het ook mogelijk om aan de quests mee te doen die je kans vergroten de Archlord te worden.Wat wel weer een positief puntje is, is de muziek in de game. Het heeft een Lord of the Rings achtig sfeertje en klinkt erg vredig.Archlord is op zich een leuke game, zeker als je van grinden houdt en enorm veel geduld hebt. Als de verveling toeslaat, dan is de game ook nog wel enigszins vermakelijk.Maar dat het van betaald naar gratis game is overgestapt zegt voor mij al genoeg.Website Archlord:http://www.archlordgame.com/

Door: Cooper