Regelmatig kun je de laatste game nieuwtjes vinden op sites als LinkedIn, Facebook en sinds kort ook Twitter. In een enkel geval gaat het om een nieuwtje wat nog niet naar buiten gebracht had mogen worden. Publiciteitsstunt? Ongetwijfeld. Maar in Amerika is het zo dat er regelmatig vertrouwelijke informatie naar buiten komt, daar zijn de eigenaren van de bedrijven niet zo blij mee.Vertrouwelijke informatie kun je dus op verschillende sociale netwerksites tegenkomen. Tot nu toe, in 2009, heeft dat in Amerika geleid tot het ontslag van 8 procent van de werknemers. In 2008 ging het nog om 4 procent en het jaar 2009 is nog niet voorbij. Zo blijkt uit een onderzoek van Proofpoint onder 220 Amerikaanse bedrijven.

Ook via de email lekt wel eens wat bedrijfsinformatie. Bij 43 procent van de werknemers was dit het geval en konden 31 procent aan werknemers hun spullen pakken. De overige 12 procent mag dus in zijn handjes knijpen dat ze mochten blijven. Als je dan via je mail, of één van de netwerksites wat bedrijfsinformatie dumpt doe er dan nog een schepje bovenop door je eigen blog vol te schrijven.Het is inmiddels zelfs zo, in Amerika dan, dat er personeel is aangenomen om de hele dag te surfen om lekkages op te sporen. In de game industrie is het om de fans alvast op te warmen. De geruchten over de game waar je vol smart op wacht is natuurlijk tof! Al zouden ze wel uit moeten kijken dat hun baas hun niet teveel volgt, straks staat jouw favoriete ‘lek’ op straat, weg insider nieuws!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.