Als er een game is die je zou moeten hebben, dan is dat Guitar Rock Tour. In deze muziek game kom je als rock liefhebber zeker aan je trekken. Ga je voor een Gitaar Tour, of ben je meer van de drums, het is mogelijk. Tour met je band over de hele aardbol en speel de tofste rocknummers die er zijn.Ik heb de game mogen testen en kan je nu al zeggen dat ik het een echte aanrader vind. Wat hier zo leuk aan is, je kunt heel simpel met je stylus spelen. Wel raad ik aan om even de instructies door te nemen hoe te spelen, anders word je snel van het podium gesleurd omdat je publiek een luid boe geroep laat horen. Ik kan het weten ik spreek uit ervaring.

Als je de instructies voor de drums en gitaar hebt doorgenomen kun je uit een aantal mogelijkheden kiezen om te spelen. Wil je snel even spelen dan heb je een tweetal nummers voor op de gitaar en drums. Gooi je jezelf liever meteen voor de haaien start dan met je Rock tour. Je hebt 3 verschillende mogelijkheden om het spel te spelen, “easy, medium of hard”. Als je samen met je band start aan een Wereld Tour speel je nummers vrij die je ook in de snel speel mode kunt spelen. Als je geen zin hebt aan een tour, kun je even snel oefenen. Na de eerste nummers gespeeld te hebben draait het voor je band alleen om pizza eten en de wereld bekijken.

Op de Gitaar moet je de komende noten (gekleurde noten) op tijd aanklikken met je stylus. Dat is af en toe makkelijker gezegd dan gedaan. In het begin van de nummers en je tour is dit nog wel bij te houden, maar hoe verder je vordert laat je wel eens een steekje vallen. Tijd om bij de pakken neer te gaan zitten is er niet, je band hangt van jouw prestaties af. Snel moet je jezelf weer bijeen rapen om door te gaan met je nummer.

Zelf zit je lekker mee te rocken op je DS, de nummers kun je uiteindelijk meezingen en je voelt je steeds meer een rockstar! Ben je flauw van de gitaar, dan stap je even over op de drums om even flink van je af te slaan. Deze kun je op 3 verschillende manieren bedienen. Met je stylus, hoewel deze optie vrij lastig is als je tegelijk moet slaan voor de bekkens, je hebt nog de optie om de L en R knoppen achterop je DS te gebruiken of als laatste het pijltje en de 4 rondje knopjes op je DS. Het lijkt voor beide, de gitaar en drums, makkelijk even te doen, maar voor beide geld hoe verder je in het spel komt hoe lastiger het word. Aan het einde van je ‘optreden’ krijg je te zien hoeveel procent van de game je goed hebt gedaan (aan juiste noten op de juiste tijd) en wat zeker een wedstrijd kan worden is kijken hoeveel noten je achter elkaar hebt weten te halen.

Mijn record zit op dit moment zo rond de 300.Ik had van het weekend een aantal vrienden over de vloer en liet ze ook even kennis maken met Guitar World Tour. In dit geval waren het 2 heren die de game even hebben gespeeld en als snel zat een van beide met de DS te rocken aan tafel, roepende dat hij ook een DS moest gaan kopen en ook deze game omdat hij hem heel tof vind. Nou, daar sluit ik me bij aan. De game is leuk, telkens een nieuwe uitdaging, je moet zelf presteren en niemand die je bij kan springen. Ben je klaar met de easy mode op de gitaar waar je voornamelijk vier gekleurde noten hebt, doe je een stapje erbij en ga je op medium spelen. Tot uiteindelijk de hard mode. Ik moet je zeggen, daar ben ik nog niet aan toe.

But I keep on rocking!!