Guitar Hero on Tour voor op de DS is een leuk en innnovatief spel. Het enige nadeel aan dit spel is dat je het niet langer dan een uur kunt spelen, want je krijgt er kramp van in je hand. Gelukkig is het spel wel heel erg leuk en het opzetstuk en het plectrum die je bij het spel krijgt zijn ook erg vernieuwend en een goede vervanging van de gitaar (die je bij bijvoorbeeld de X-BOX versie krijgt).

Er is ook aan de linkshandige gedacht, want in het spel wordt er gevraagd of je links of rechts bent en dan draait het spel zelf het beeld van de DS om. Ook is het leuk dat je het opzetstuk open kunt maken en er een ander plaatje in kunt doen zo kun je dus je Guitar Hero opzetstuk ‘customisen’. Dat maakt het vooral voor meisje toegankelijker, omdat dit spel toch als een ‘jongensspel’ wordt gezien door veel mensen. Je kunt het spel op meerdere moeilijkheidsgraden uitspelen (easy, medium, hard en expert) en dat maakt het een nog beter spel, omdat je daardoor ook niet verpicht zo’n goede hand-oog coördinatie hoeft te hebben. Als je het spel op easy zet moet je op drie verschillende knopjes drukken en bij alle niveaus daarboven moet je op vier knopjes drukken en uiteraard gaat het tempo van het intoetsen ook veel sneller bij een hogere moeilijkheidsgraad.

Ook zijn de songs in de game bekend en ook redelijk recent. Voorbeelden van liedjes die je in het spel kunt spelen zijn: ‘are you gonna be my girl’ van Jet, ‘all the small things’ Blink 182, ‘all star’ van Smash Mouth, ‘this love’ Maroon 5 en ‘helicopter’ van Bloc Party. In de carreermode kun je een karakter kiezen: rockchicks of rockers. Ook kun je gitaren kopen (, hem een likje verf geven) en kleding voor je character kopen naarmate je veel hebt opgetreden en daardoor geld hebt verdiend. Kortom het is een vet spel, vooral door het opzetstuk dat je erbij krijgt en de vernieuwende manier van spelen en gebruiken van je Nintendo DS. Het enige wat je niet moet doen is het spel heel lang achter elkaar spelen, want dan ontwikkel je al snel RSI aan je hand. Tussenpauzes zijn dus wel erg handig als je dit wilt voorkomen.