De Siberia neckband is een headset van gaming hardware ontwerper SteelSeries. SteelSeries is bekend van hun gaming muismatten De headset die we hebben getest is de Steelseries Siberia Neckband. Deze headset is te gebruiken voor pc maar ook voor de console Xbox360.De looks: Als je het doosje openmaakt en de headset bekijkt vraag je jezelf af of dit wel een headset is. Zo klein ziet deze eruit. Door zijn witte looks is het een opvallende headset. De witte look zorgt voor zijn typerende uiterlijk.De gebruikbaarheid:De Siberia neckband hangt dus om je nek. De oordoppen hangen iets naar boven om je oren. De band in je nek is verstelbaar, zodat je hem op de juiste grote in kunt stellen. De oordoppen zijn groot zodat ze om de oren heen passen. Het geluid:Het geluid van de Siberia Neckband is duidelijk. Je hoort van buitenaf bijna niets meer op het moment dat je de headset op hebt. Door de grote oordoppen worden je oren goed bedekt en het geluid is duidelijk aan beide kanten. Het verschil is dan ook goed te horen bij het spelen van games. Je hoort bijvoorbeeld bij een shooter waar je tegenstander vanaf komt. Muziek:Muziek luisteren met deze headset is super. Doordat de headset goed aansluit om je oren hoor je van buitenaf niet veel en is de muziek erg goed te luisteren. Ook als het nummer wat je lusiterd een bas heeft hoor je dit goed terug.

De microfoon:De microfoon zorgt ervoor dat je duidelijk te horen bent door andere op een programma als ventrilo of teamspeak. Je stem word maar weinig vervormd ten opzichte van sommige andere headsets. Mening: Ik heb de headset uitgebreid kunnen testen en heb een aantal voor en nadelen gevonden, die ik even aan de lezers voor wil leggen hieronder de voor en nadelen op een rijtje.Voordelen:– Het geluid is zeer duidelijk.- Doordat de oordoppen groter zijn dan de oren hoor je weinig geluid van buitenaf.- De microfoon kun je opbergen in de headset.- De headset is klein en compact.- De headset heeft zachte kussens in de oordoppen waardoor die lekker om de oren zit. Nadelen: Ik heb redelijk kleine oren waardoor dat er voor mij een nadeel aan zit bij het dragen van de headset. Waardoor dat de headset bij mij aan de oren hangt. Wat na een tijdje gaat irriteren aan de oren als je de headset een tijdje op je hoofd hebt. Als je echt een avondje lang wil gamen doe je haren dan in een staart (voor de vrouwen) dan kun je daar de band die je in de nek hebt op laten steunen. Als je iets grotere oren hebt, zul je hier geen probleem aan ondervinden.
Voor mij is deze headset ondanks de 2 minpunten voor mezelf een super headset. Meestal zet ik zelf toch regelmatig de headset af. En die staart maken in mijn haar is een kleine moeite! Mocht deze het ooit begeven en mocht ik een nieuwe nodig hebben zal ik zeker aan een steelseries Siberea headset denken misschien niet meer de neckband maar wel een van de andere headsets uit deze serie want ze zien er leuk uit en hebben een mega geluid.
Alle informatie op een rijtje:Headset: Steelseries Siberia NeckbandKleur: WitFabrikant: SteelseriesKosten: €79.99Verdere informatie: http://www.steelseries.com Wij willen steelpad bedanken voor het mogelijk maken van deze review