De game MySims is al enige tijd uit op verschillende consoles. XL Gamer maakte een review over deze game.

Personages.
De Sims games staan bekend om zelfgemaakte personages te besturen in hun (sim) wereldje, dit is dan ook weer het geval bij MySims alleen is hier is het wel allemaal wat uitgebreider. Mijn ogen puilden bijna uit toen ik de vele keuzes van een uiterlijk maken zag! De lengtes van de neus, de kin, de mond, écht alles! Eerst wilde ik een hele knappe Sim maken, maar voor ik er erg in had had mijn personage al een te dikke neus! Het is wel jammer dat alleen het gezicht zo gedetailleerd kan worden gemaakt, want bij de broek is er maar keuze tussen 2 kleuren.

Besturing.
De controls van MySims zijn vrij rustgevend en dus heel wat anders dan al die Wii Sports, de meeste beweging die ik in het spel heb gebruikt is een paar seconden zwiepen om appels uit de boom te halen. Lopen doe je bij dit spel ook gewoon met je thumbstick, je hoeft dus geen lastige bewegingen meer te maken.

Storyline.
Net zoals bij alle andere Sims gaat het erom dat jij en je Sim (familie), een goed leven en huis hebben. Jij begint in een compleet nieuw dorp, zonder bewoners of huizen, jij moet dus huizen bouwen voor andere in je werkplaats. Om verschillende kleuren of patronen te kunnen gebruiken moet je speciale ‘ingrediënten/extracten’ hebben, deze kun je vinden door je relaties te verbeteren of door de extracten gewoon ergens te halen. Zoals bijv. appels uit de boom schudden, met die appels kun je appelpatroontjes verven.

Verschil.
Het doel van de Sims series zijn nog altijd hetzelfde; een Sim (familie) creëren, ze een goed leven en huis geven, en hun relatie verbeteren. Dit doel vind je ook weer terug bij MySims, door je relaties te verbeteren kan je weer mooiere kleuren gebruiken voor gebouwen. Alleen is het nou aan jou om ook huizen voor andere te bouwen, hoe mag je zelf weten al hebben sommige wel wat eisen. Een jongen is namelijk niet superblij met een roze hartjes bed, en een meisje niet met een zwarte race auto. Wat wel jammer is, is dat er hier geen voertuigen zijn om sneller mee te reizen, je moet de hele stad doorlopen op de voet en je kan niet eens rennen.

Mijn Mening.
Deze game is leuk voor jong én oud, je kunt het bekende Simstijltje gewoon terug herkennen al is er zeker genoeg verandert, vooral je characters of gebouwen costumizen is een leuke bezigheid. Wat ik wel mis zijn voertuigen of een plattegrondje, zodat ik er niet een kwartier over doe om de weg naar een gebouw te vinden.
Aanrader; spelen als:
-Je fan van The Sims bent.
-Je na al die vermoeiende games eens lekker op de Wii wil relaxen.