Fantasywars is een Roleplay achtige turnbased game. De game speelt zich af op een eiland en de karakters die er in voorkomen zijn humans, alliance en orc maar het schijnt ook dat je naar mate je verder komt elven en dwergen tegenkomt.

Soort spel: Het idee van het spel gaat richting een roleplay game zoals warcraft en de strategie van Age of Empires. Je speelt ook in dezelfde stijl je game. Echter is de speelwijze toch veranderd. Het lijkt net of je schaak speelt. Je moet met je leger stappen maken om bijvoorbeeld een boerderij aan te vallen of andere legers. Dit doe je dus via bepaalde zetten. Uiteindelijk kun je het doel aanvallen.

De looks: De looks hebben veel weg van Age of Empires, Warcraft en World of warcraft. Het eerste wat je tegenkom is al het loading screen. Het ontwerp van het loading screen heeft dezelfde opbouw als de loading screen van world of warcraft. Verder zijn de graphics redelijk. Het filmpje vooraf is grappig gemaakt.

Het spel: Zoals al eerder verteld werd is het dus een roleplay achtig spel waarbij je dus op je beurt moet wachten met het maken van moves. In het spel zelf zit niet al teveel uitleg. Je krijgt een missie en die moet je uitvoeren. Je vecht met een klein leger. Al de personages kunnen tijdens het vechten ervaring opdoen en een level omhoog gaan. Je kunt kiezen uit single mission en campaign.

Mening: In mijn ogen is het spel een aftreksel van warcraft en age of empires. Het idee van levelen, met welke classes je speelt. Zelf vindt ik dat er weinig uitleg bij het spel zit. Je zit in het begin maar wat te klikken en voor je het weet is je legertje dood omdat je niets van healers bij je hebt. Op zijn eigen manier is het spel grappig echter zou ik het zelf niet langer dan een half uur kunnen spelen omdat ik gefrustreerd raak omdat het niet duidelijk uitgelegd wordt. Zou ik een punt moeten geven krijgt de game van mij een magere 6. Het had veel leuker gekunt. En er zijn al meer dan genoeg roleplay spellen die veel leuker en mooier ontwikkeld zijn dan deze. Meer informatie:Platform : PC Genre : Oorlog, Strategy Uitgever : Nobilis Online : Ja PEGI (leeftijd) : 12+ Kosten: €45,-Overige screenshots